Mercedes C-klasse Plug-in Hybrid in het wild

Mercedes-Benz C-klasse plug-in hybrid
Mercedes-Benz C-klasse plug-in hybridMercedes-Benz C-klasse plug-in hybridMercedes-Benz C-klasse plug-in hybridMercedes-Benz C-klasse plug-in hybridMercedes-Benz C-klasse plug-in hybrid
Dát-ie komt, is geen geheim meer maar we hadden 'm nog niet eerder in het wild gezien: de Mercedes-Benz C-klasse Plug-in Hybrid. Onze spionagefotograaf spotte de potentiële 14-procentbijteller in het zuiden van Europa.

In januari werd er meer bekend over de aandrijflijn van de plug-inhybride Mercedes C-klasse. Volgens de insiders van Mercedes Passion Blog krijgt de auto een 211 pk sterke 2,0-liter viercilinder en een 68 pk sterke elektromotor aangemeten, die samen zorgen voor een gemiddeld verbruik van 3 liter per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 69 g/km. Cijfers die in Nederland goed zouden zijn voor 14 procent bijtelling voor zakelijke rijders.

Wellicht dat het verbruik en de uitstoot van de hybride C-klasse zelfs nog wel iets lager kan uitvallen, want de Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid haalt ook al 3,0 l/100 km en die is zwaarder en heeft een grotere motor aan boord.

Op de spionagefoto's is te zien dat de C-klasse, die vermoedelijk C 350 Plug-in Hybrid gaat heten, een klepje in de achterbumper heeft waarachter zich het stopcontact bevindt - net zoals grote broer S-klasse. Verder is er aan het uiterlijk weinig bijzonders te ontdekken in vergelijking met de 'normale' C-klasse behalve het cameraatje aan de voorkant en dat de grille is voorzien van lamellen waarmee de luchtstroom kan worden bevorderd wanneer er minder of geen behoefte is aan koeling.

De kans dat de Mercedes C-klasse Plug-in Hybrid nog dit jaar op de markt komt, is klein. We verwachten 'm in 2015 in de showrooms.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.