AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mercedes-Benz toont Vision Simplex Concept

Hommage

Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept
Mercedes-Benz Vision Simplex Concept

Mercedes-Benz heeft tijdens Design Essentials deze Vision Simplex Concept getoond, een opvallende creatie die door de Duitsers wordt omschreven als een 'sculptuur' die voor zowel het verleden als de toekomst van Mercedes-Benz staat.

De Vision Mercedes-Benz Simplex Concept vat volgens Mercedes-Benz samen hoe het merk meer dan honderd jaar geleden begon, maar laat daarbij ook zien waar de toekomst van het merk ligt. De opvallende showauto, Mercedes-Benz noemt het een sculptuur, is een tweezitter waarbij de wielen buiten de koets zelf zijn geplaatst. Het geheel maakt overduidelijk een klassieke indruk, maar is daarnaast doorspekt met moderne details.

Volgens Mercedes-Benz wordt de auto voortgestuwd door "een alternatieve aandrijflijn", al zegt het merk niet waardoor de auto wordt aangedreven. De Vision Mercedes Simplex heeft transparante afdekkappen in de wielen, een witte neus, een zwart achterste en is her en der afgewerkt met roségoudkleurige details, een verwijzing naar de wijze waarop de grilles op historische modellen waren uitgevoerd. In de neus is een digitaal display aangebracht, een knipoog naar moderne toeters en bellen. Achterop nemen we opvallend smalle lichtunits waar.

Ook het interieur is een plek waar twee tijdperken elkaar ontmoeten. Mercedes-Benz geeft de showauto een bijzonder vormgegeven stuurwiel, een met hout afgewerkt exemplaar dat vrij vlak staat. Ook de zitbank, met Chesterfield-patroon, is overduidelijk ontworpen met het verleden in gedachten. Op het ronde ornament op het 'dashboard' kan het digitale hart van de auto informatie weergeven.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz

Lease'm
Mercedes-Benz EQA 250+ Business Solution
€ 705
 

Lezersreacties (23)

Reageren
Sub-reacties inklappen
arnoldjonker
arnoldjonker
  • 3
persoonlijk vindt ik dit soort dingen maar verkwanseling van geld. En een niet nader genoemde aandrijflijn, waarschijnlijk heeft het apparaat er geen
Anoniem
Anoniem
  • 11
@ARNOLDJONKER Het schrijven hier is ook een verkwanseling van geld en energie en heeft helemaal geen nut, terwijl een design studie juist wel een functie heeft.
gasser
gasser
  • 1
Een kruising tussen een Retro auto en een HotRod. Alleen dan niet bruikbaar. Blijft over een aardige designstudie.
Friedair
Friedair
  • 0
Grappig maar zou mn knaken vollop besteden aan het op de markt krijgen van een BEV in het segment van de B.
TurboFan NL
TurboFan NL
  • 0
Wat is het, wat is het? Een luxe grasmaaier?
Bouwdoos? Of 3D doe-het-zelf knutselpakket?
Ja, ja... design studies. Kreatief met kurk! Mehoela.
Ik ben niet aangenaam verrast!
APT
APT
  • 0
Het geheel, tja.. aardig. Zie echter wel leuke details zoals het stuur. Zou in een hotrod niet slecht staan.
Purankugasu
Purankugasu
  • 2
Natuurlijk is dit volkomen nutteloos, maar wat maakt het uit? In deze periode van extreem doorgevoerde familiegezichten, fantasieloos evolutiedesign en andere vormen van creatieve armoede is het gewoon leuk om te zien wat ontwerpers uit de hoge hoed toveren als ze eens lekker de vrije hand krijgen. Ik vind hem geslaagd! Retro-design in de meest absurde vorm.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Leuk toch? Ik krijg wel de indruk dat het ontwerpteam een probleempje had met de koplampen en ze toen maar gewoon helemaal hebben weggelaten ?
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 0
Als dit een knipoog is naar de toekomst, een terugkeer naar de allereerste Mercedes, dan is dit het begin van het uitsterven van de dinosaurussen en mastodonten die ze nu op de hoge poten helpen. ???
FvG
FvG
  • 0
@ARNOLDJONKER. Het zal een Flintstone-auto zijn. Luikje in de vloer en trappelen met die beentjes. Hoe milieuvriendelijk wil je het hebben.