Mercedes-Benz GLC alleen nog als plug-in hybride

Alleen nog maar pluggen

Mercedes-Benz GLC

De nieuwe Mercedes-Benz GLC Coupé werd kwam onlangs enkel met plug-in hybride aandrijflijnen op de Nederlandse prijslijsten te staan. Wat blijkt? Ook de Mercedes-Benz GLC zonder Coupé-toevoeging is nu alleen nog als plug-in hybride te krijgen.

Tot voor kort leverde Mercedes-Benz de GLC als GLC 200, GLC 300, en als GLC 220d en GLC 300d én in een stel plug-in hybride smaken. Die reguliere benzine- en dieselversies zijn momenteel in Nederland niet meer leverbaar. Wie nu een nieuwe Mercedes-Benz GLC bestelt, kan namelijk alleen nog uit plug-in hybrides kiezen.

Gelukkig voor de GLC-koper valt er ook op het gebied van plug-in hybride aandrijflijnen best wat te kiezen. Het model is er namelijk als GLC 300e, als GLC 400e en als GLC 300de. De GLC 300e 4Matic heeft een 204 pk en 320 Nm sterke 2.0 viercilinder benzinemotor die samenwerkt met een elektromotor van 136 pk en 440 Nm. Het systeemvermogen bedraagt 313 pk en 550 Nm. De GLC 400e 4Matic heeft ook een 2.0 benzinemotor, al is die met 252 pk en 400 Nm krachtiger dan die in de GLC 300e. Samen met dezelfde 136 pk sterke elektromotor levert dat de een systeemvermogen op van 381 pk en 650 Nm. Diesel-plug-in GLC 300de heeft een 197 pk en 440 Nm krachtige 2.0 dieselmotor die samen met de bekende elektromotor goed is voor een gecombineerd vermogen van 333 pk en 750 (!) Nm. Met alle plug-in hybride GLC's moet je dankzij de 31,2 kWh accu tot zo'n 130 kilometer elektrisch kunnen rijden.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.