AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Meest extreme Impreza ooit: S203
Subaru presenteert in Japan de meest extreme Impreza ooit. Laten we meteen met het slechte nieuws beginnen: hij is er alleen met een rechts stuur en hij wordt in zeer beperkte oplage gebouwd.
Subaru presenteert in Japan de meest extreme Impreza ooit. Laten we meteen met het slechte nieuws beginnen: hij is er alleen met een rechts stuur en hij wordt in zeer beperkte oplage gebouwd.
De Subaru Impreza S203 is te onderscheiden van zijn mindere broeders door de grote achtervleugel, de indrukwekkende voorspoiler en de BBS wielen. Aan de binnenzijde zijn er Recaro-sportstoelen.
Op het technische vlak pakte Subaru ook het een en ander aan: er is onder meer een grotere turbo en een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd. De motorelektronica werd opnieuw geprogrammeerd. Het resultaat: 320 pk en maximaal 422 Nm trekkracht. Het geeft de Impreza S203 een sprint van 0 naar 100 in 4,5 seconden.
Volgende week staat de Impreza S203 bij de Japanse dealers. Subaru bouwt een gelimiteerde oplage van 555 exemplaren. Exportplannen zijn er niet.
Plaats een reactie