Meer over motorenpalet Jaguar XE
Van de nieuwe Ingenium-diesel komen twee varianten beschikbaar. Over de eerste heeft Jaguar al het nodige verteld: een 163 pk en 380 Nm sterke tweeliter met een CO2-uitstoot van 99 g/km.
De sterkste dieseloptie is vooralsnog diezelfde viercilinder, maar dan met 180 pk en 430 Nm. De CO2-uitstoot van dat blok is niet bekend, maar zal ongetwijfeld iets boven de 100 g/km liggen (anders had Jaguar het immers wel in het persbericht gezet).
Op benzinegebied zijn er drie blokken beschikbaar. De eerste twee zijn 2,0-liter benzinemotoren. De prestatiescijfers van deze viercilinders zijn vooralsnog onbekend. Daarover zullen we waarschijnlijk meer horen op de Autosalon van Parijs.
De voorlopige topversie is de XE 3.0 V6 S. Die heeft de 3,0-liter V6 Supercharged onder de kap met een vermogen van 340 pk. Deze motor is volgens de ingenieurs die we in Londen spraken het grote onderscheid met de andere XE's: de S heeft geen wijzigingen aan het onderstel of andere aanpassingen om het bochtgedrag te veranderen.