Mazda beleefde in 2013 een topjaar
In 2013 daalde de verkoop van personenauto's in Europa met zo'n 1,8 procent ten opzichte van 2012. Mazda mag zich wat dat betreft gelukkig prijzen, het Japanse merk wist vorig jaar juist 18 procent meer auto's in Europa te verkopen dan in 2012.
In de Scandinavische landen werden maar liefst 59 procent meer Mazda's verkocht ten opzichte van 2012. In Noorwegen verdubbelde de verkoop zelfs. Andere grote groeiers zijn Polen (73 procent), Portugal (44 procent) en Hongarije (41 procent). Ook in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Italië werden positieve resultaten geboekt, respectievelijk met 11, 19, 18, 32 en 7 procent. In heel Europa werden 150.000 nieuwe Mazda's aan de man gebracht.
In Nederland steeg het marktaandeel met vijf procent, te danken aan de CX-5 en Mazda 6. Die laatste ging zomaar even 32.563 keer over de toonbank in Europa.
PRIVATE LEASE Mazda
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Mazda 323 en BMW 323i: hoe vaak delen merken elkaars modelnaam?

Nieuw eenvoudiger logo voor Mazda

Mazda Vision X-Compact is misschien wel de nieuwe Mazda 2!

Mazda Vision X-Coupe: 510 pk sterke plug-in hybride met wankelmotor




