Lichter, sneller, breder: GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3 RS
Porsche heeft de nieuwe meest puristische 911 klaar, de GT3 RS. Naar goed gebruik is hij lichter en dus sneller. Porsche wist 20 kilo te besparen.
Porsche heeft de nieuwe meest puristische 911 klaar, de GT3 RS. Naar goed gebruik is hij lichter en dus sneller. Porsche wist 20 kilo te besparen.
De 415 pk sterke 3.6 motor heeft het door het tot 1.375 kilo teruggebrachte gewicht nog makkelijker in de GT3 RS. De RS sprint daardoor een tiende sneller van 0 naar 100 km/h dan de 'gewone' GT3 die 4,3 seconden nodig heeft. In 13,3 seconden passert de RS vanuit stilstand de 200 km-h/barrière en de top bedraagt 310 km-h. Verder is de RS 44 millimeter breder dan de GT3 dankzij de brede achterpartij van de Carrera 4-modellen. Kunststof en carbon helpen de RS aan een lager gewicht, zo is de verstelbare achterspoiler van koolstofvezel. Voor het interieur is er een Clubsportpakket met onder meer lichtgewicht sportstoelen. Kopers kunnen kiezen uit zilver en zwart maar desgevraagd voorziet de fabriek de auto van een knaloranje of felgroene lak. De eerste RS van Porsche was de 911 2.7 RS uit 1972. Ook de 911 RS uit 1991 staat de liefhebber nog helder voor de geest, van de vorige 911 GT3 was er eveneens een RS.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.