
Lexus ES - Facelift Friday
De Lexus ES kent in de rest van de wereld een vrij lange geschiedenis, maar is pas sinds 2018,...
en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De Lexus ES is nog maar net gefacelift of de Japanners vinden het al tijd voor nog een vernieuwingsronde. Deze keer zijn de aanpassingen minder verregaand dan de vorige keer, de veranderingen die er zijn moet je vrijwel allemaal zoeken in het interieur.
Bij de vorige opfrisbeurt van de ES nam Lexus zowel het exterieur als het interieur onder handen. Lexus vindt het nu nog wat te vroeg om de scalpel in de carrosserie van de ES te zetten, wel komt er een nieuwe uitvoering op de prijslijst te staan: de F Sport Design. Met die uitvoering krijg je de uiterlijke kenmerken van de ES F Sport, maar dan zonder het volledige sportpakket. Die uitvoering is ook leverbaar op de UX.
Lexus ES
Daarmee zijn alle 'wijzigingen' aan het exterieur van de ES al behandeld. In het interieur gaat Lexus wat grondiger te werk. Het nieuwe infotainmentscherm zat al op de vorig jaar herziene ES, maar daarbij leverde Lexus nog het trackpad op de middenconsole. Die moet nu het veld ruimen voor twee bekerhouders. Ook positioneert Lexus de draadloze telefoonoplader buiten de consolebox voor eenvoudiger toegang. Daarnaast verruilt Lexus één van de twee usb-a-poorten voor een usb-c-poort. Daarmee kun je alleen apparaten opladen. En als je 'Hey Lexus' roept, kun je via de ingebouwde spraakassistent diverse voertuigfuncties bedienen. Tot slot komt er een nieuwe interieurkleur in de configurator te staan: Ammonite Sand.
Aan de aandrijflijn verandert Lexus niets. De ES 300h, de enige leverbare motorvariant in Nederland, blijft dus 218 pk leveren. De eerste exemplaren van de opgefriste ES staan aan het einde van dit jaar in de Nederlandse Lexus-showrooms. De prijzen volgen in een later stadium.
De Lexus ES kent in de rest van de wereld een vrij lange geschiedenis, maar is pas sinds 2018,...
Vraag een kind een auto te tekenen en hij schetst een auto met motor, passagiersruimte en kofferbak...
In de hogere segmenten wordt regelmatig de aanval geopend op de hegemonie van Duitse limousines....
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.