Laatste kilometers nieuwe Espace

Laatste kilometers nieuwe Espace
Als u dit verhaal leest, legt Renault de laatste hand aan de nieuwe Espace. Want begin maart, op de tentoonstelling van Genève gaat de camouflage er definitief af.
>

Als u dit verhaal leest, legt Renault de laatste hand aan de nieuwe Espace. Want begin maart, op de tentoonstelling van Genève gaat de camouflage er definitief af en is de nieuwe Espace een feit. Dus voor de laatste keer laten we spionagefoto's zien, deze keer zijn ze gemaakt door John van de Zand uit Utrecht, die op vakantie was in Zuid-Spanje toen hij de testers tegen het lijf liep.
En zo dicht tegen de introductie zijn er natuurlijk steeds minder geheimen nog geheim. De nieuwe Espace is er net als de oude in twee carrosserievarianten; 'n 'normale' en een 20 cm langere. Renault positioneert de nieuwe Espace een beetje tussen de extremere broertjes Avantime en Vel Satis in. Deze drie staan allemaal op hetzelfde platform van de Laguna. De Espace is de minst extreme van de drie ruimteauto's, maar wel de meest praktische van het stel. Dus alle trucjes met uitneembare en draaibare stoelen blijven - en werden verbeterd.
Extra aandacht kreeg ook de ventilatie; altijd een groot probleem in auto's met zo'n enorme inhoud. Door de auto verspreid zitten niet minder dan 14 ventilatieroosters en de achterpassagiers op de eerste rij kunnen in de duurdere versies hun eigen temperatuur instellen. Het dashboard is in grote lijnen hetzelfde als dat van de Avantime - en toen we daar voor het eerste mee reden vonden we al erg lijken op dat van de oude Espace. Dus geen knoppen in het zicht, maar alles keurig weggewerkt achter klepjes. In het midden van het enorme dashboard een aantal digitale meters.
De motoren zijn bijna allemaal nieuw. In de loop van de tijd zullen er zes motoren beschikbaar komen, waarvan een zescilinder diesel van 3,0 liter van Nissan en een tweeliter turbo benzinemotor. Meer nieuws over de Espace over een maand uit Genève. (Damiaan Hage)

PRIVATE LEASE Renault

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.