Kia schiet met scherp met Optima Hybrid

Kia Optima Hybrid
Sinds vorig jaar is de Kia Optima in Nederland op de markt. De forse Koreaan heeft tot nu toe nog geen potten weten te breken in het D-segment. Kia hoopt daar met de Optima Hybrid verandering in te kunnen brengen, zeker bij de leaserijder.

Zoals Suzuki met de Kizashi een dappere poging doet om voet aan de grond te krijgen in het felbevochten D-segment, probeert Kia dat met de Optima. Tot op heden zijn het vaak vergeefse probeersels: hoe vaak zien daadwerkelijk een Kizashi of Optima over de Nederlandse wegen rijden? Hyundai probeert hetzelfde met de i40, die is een iets groter succes gegund.

Kia probeert met de Optima Hybrid met name de zakelijke rijder naar zich toe te trekken. De Hybrid krijgt een 2.0-liter benzinemotor onder de kap van 190 pk. Samen met een 41 pk sterke elektromotor zorgt dat voor een verbruik van 5,4 liter op de 100 km en gaat er 123 gram Co2 de lucht in. Met deze waarde valt-ie tot 2014 in de 20% bijtellingscategorie voor leaserijders.

De Hybrid is te krijgen als Plus Pack en Super Pack. Met dat eerste uitrustingsniveau krijg je onder andere parkeersensoren voor en achter inclusief een Smart Park Assist-systeem, gescheiden klimaatregeling, cruise control, regensensor en een automatisch dimmende binnenspiegel. Kies je voor het Super Pack, dan wordt daar nog eens het Lane Keep Assist System, navigatiesysteem met achteruitrijcamera, xenonverlichting, leeren bekleding, verwarmbare voorstoelen, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie en een Infinity Sound System aan toegevoegd.

Als Plus Pack mag de Optima Hybrid 2.0 CVVT mee voor 28.995 euro. De Super Pack staat voor 33.995 euro op de stoep.

Lezersreacties (41)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.