AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Katalysator voor Renault 4 en 5
De Duitsers schikken zich in hun lot van milieuzones in de grote steden en er wordt gezocht naar mazen in de regelgeving. Voor vermeende 'vuile' klassieke auto's worden katalysatoren ontwikkeld zodat ze een groene sticker mogen dragen.
De Duitse Renault-importeur heeft in samenwerking met de specialist 'Der Franzose Automobiltechnik GmbH' en toeleverancier Matrix een katalysator ontwikkeld voor de Renault 4 en 5 met de 956 en 1.108 CC-motor. Ook voor de zeldzamere 6, 8, 10, Caravelle en Floride is de katalysator geschikt.
Met katalysator komen de klassieke Renaults in aanmerking voor een groene sticker. Normaliter hoeven klassiekers geen sticker te dragen, maar mogen ze maar zevenhonderd kilometer per jaar afleggen in de milieuzone. Vanaf 2010 wordt dat vijfhonderd kilometer. Bovendien moeten eigenaren van een oudje een rittenregistratie bijhouden.
Een katalysator voor een 4 of 5 is in Duitsland te koop vanaf 849 euro. Daar zit de montage bij inbegrepen.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Renault
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Elektrische auto's
Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €35.000
Autotest
Deze auto's kwamen vanwege het verlangen naar een vijfde deur: Renault 20 vs. Saab 99 Combi-Coupé
Nieuws
Motorenbouwer van Renault en Geely wil grootste ter wereld zijn in 2035
Nieuws
Renault Kwid E-Tech Electric: vernieuwde Dacia Spring voor Renault
Autotest