AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Karmann onder vleugels Volkswagen
18
Volkswagen heeft plannen om het noodlijdende Karmann onder zijn hoede te nemen.
De carrosseriebouwer Karmann verkeert in hoge nood. In juni is daar de laatste Mercedes-Benz CLK cabriolet gebouwd en daarna is het gestopt met het autobouwen in Osnabrück. Op aandringen van Christian Wulf, minister-president van Nedersaksen, praat Volkswagen met Karmann over een overname. Da's geen toeval, want Karmann is gelegen in deze deelstaat en Nedersaksen is een belangrijke aandeelhouder van Volkswagen.
Karmann is voor Volkswagen een uitgelezen mogelijkheid om een productieplek binnen te halen waar modellen in kleine aantallen worden gebouwd. Eerder deed Fiat iets soortgelijks met de overname van Bertone. VW en Karmann hebben een lange historie met elkaar. In de fabriek in Osnabrück zijn in het verleden de Volkswagen Karmann Ghia, Kever cabrio en Golf cabrio gebouwd.
Lees ook
Nieuws
‘Elektrische Volkswagen Golf met 9 maanden uitgesteld om budgetredenen’
Autotest
Dubbeltest: Volkswagen Tayron vs. Mazda CX-60 - Plug-in hybrides in tussenformaat
Reportage
In Volkswagen-Audi-collectie van Audi Brussel zit een Lupo TDI die zeldzamer is dan een 911 uit 1972
Nieuws
VW-baas: 'Anti-EV-sentiment zal verdwijnen zodra er betaalbare opties komen'
Nieuws