AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Irmscher geeft Opel-diesels meer kracht
Irmscher houdt zich al sinds jaar en dag bezig met het tunen en verfraaien van Opels. Voor alle nieuwe diesels die de afgelopen jaren bij Opel in het programma zijn gekomen, biedt Irmscher chiptuning aan.
Irmscher houdt zich al sinds jaar en dag bezig met het tunen en verfraaien van Opels. Voor alle nieuwe diesels die de afgelopen jaren bij Opel in het programma zijn gekomen, biedt Irmscher chiptuning aan.
Irmscher biedt chiptuning aan voor vrijwel alle dieselmotoren uit het Opel-programma. Volgens de tuner zorgt de nieuwe motorelektronica voor een beter brandstofmengsel, inspuitpunt en turbodruk. De levensduur van de motor zou onder de ingreep niets te lijden hebben.
De 1,7-liter DTI motor kan Irmscher van de standaard 75 pk brengen naar 84 pk. De trekkracht gaat van 165 naar 195 Nm. De sprint van 0 naar 100 gaat dan in plaats van in 13,5 in 12,9 seconden de topsnelheid neemt met 5 km/u toe naar 175 km/u. De 2,2-liter DTI, die inmiddels niet meer in nieuwe Opels leverbaar is, voert Irmscher op van de standaard 125 pk naar 150 pk; het koppel gaat dan van 280 naar 340 Nm.. De traditionele sprint gaat dan in 9,8 seconden in plaats van in 10,8 seconden en de topsnelheid bedraagt 210 in plaats van 206 km/u.
De volgende diesel die Irmscher aanpakt is de 1,7-liter CDTI de standaard 100 pk wordt 120 pk en het koppel 240 in plaats van 280 Nm. De sprint van 0 naar 100 gaat met 11,7 seconden 0,6 seconden sneller en de topsnelheid neemt met 8 km/u toe naar 189 km/u. De bij Alfa Romeo afkomstige 1,9-liter CDTI levert standaard 150 pk; Irmscher maakt daar 175 pk van. De trekkracht neemt toe van 320 naar 360 Nm. De sprint van 0 naar 100 gaat dan in plaats van in 9,8 seconden in 9,2 seconden en de topsnelheid neemt met 4 km/u toe tot 221 km/u.
De 1,7-liter DTI motor kan Irmscher van de standaard 75 pk brengen naar 84 pk. De trekkracht gaat van 165 naar 195 Nm. De sprint van 0 naar 100 gaat dan in plaats van in 13,5 in 12,9 seconden de topsnelheid neemt met 5 km/u toe naar 175 km/u. De 2,2-liter DTI, die inmiddels niet meer in nieuwe Opels leverbaar is, voert Irmscher op van de standaard 125 pk naar 150 pk; het koppel gaat dan van 280 naar 340 Nm.. De traditionele sprint gaat dan in 9,8 seconden in plaats van in 10,8 seconden en de topsnelheid bedraagt 210 in plaats van 206 km/u.
De volgende diesel die Irmscher aanpakt is de 1,7-liter CDTI de standaard 100 pk wordt 120 pk en het koppel 240 in plaats van 280 Nm. De sprint van 0 naar 100 gaat met 11,7 seconden 0,6 seconden sneller en de topsnelheid neemt met 8 km/u toe naar 189 km/u. De bij Alfa Romeo afkomstige 1,9-liter CDTI levert standaard 150 pk; Irmscher maakt daar 175 pk van. De trekkracht neemt toe van 320 naar 360 Nm. De sprint van 0 naar 100 gaat dan in plaats van in 9,8 seconden in 9,2 seconden en de topsnelheid neemt met 4 km/u toe tot 221 km/u.
De topdiesel is de 3,0-liter CDTI. De standaard 177 pk verandert Irmscher in 200 stuks. Het maximale koppel gaat van 370 naar 420 Nm. De sprint van 0 naar 100 verloopt in 8,6 seconden in plaats van in 9,3 seconden en er wordt een topsnelheid uitgeperst van 228 km/u; 2 km/u meer dan het standaardexemplaar.
De prijzen van de aanpassingen variëren in Duitsland van 672 euro voor de 1,7 DTI tot 925 euro voor de 3,0 CDTI.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Opel

Lease'm
Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid 100pk YES
€ 508
Had je deze auto's al gezien?

Opel Ampera-e Business Executive 60kWh | Leer | Carplay
- 2020
- 111.950 km
€ 13.950

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 120 Jaar Edition | 150pk | Navi | Climate Control | AGR stoelen | Parkeersensoren V+A |
- 2019
- 95.621 km
€ 13.640

Opel Astra GTC 1.6 Sport **NL-AUTO**APK t/m 2-2026**DISTRIBUTIE NIEUW**CRUISE CONTROL**
- 2006
- 213.195 km
€ 1.950
Lees ook
Op Zoek Naar
Herinner je je eerste auto nog? Maar eens ga je je laatste kopen: drie occasions als eindstation
Praktijkervaring
Praktijkervaring Opel Mokka: dit schrijven eigenaren in hun reviews
Autotest
Toen Volkswagen aan de middenklasse begon te ruiken – Volkswagen K70 vs. Opel Rekord
Op Zoek Naar
Deze floppers van toen zijn de leuke occasions van nu, helemaal als je een lekkere reisauto zoekt
Nieuws