In detail: Subaru Viziv Concept

In detail: Subaru Viziv Concept
In detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv ConceptIn detail: Subaru Viziv Concept
Eerder al kregen we een voorproefje van de Subaru Viziv voorgeschoteld, nu kunnen we meer zien van Subaru's concept-car.

Begin deze maand zond Subaru al een teaser de wereld in van z'n Viziv concept. Vandaag kunnen we alles lezen over het proefballonnetje van Subaru. De Viziv, wat staat voor Vision for Innovation, is een voorproefje van de nieuwe designrichting die het Japanse merk in wil slaan.

In 2009 had Subaru de Hybrid Tourer Concept op de Tokyo Motor Show staan, de Viziv lijkt een doorontwikkeling van dat studiemodel te zijn. We zien gespierde wielkasten, brede zijskirts en een hexagonale grille, waarnaast een stel forse koplampunits zijn gepaatst. De voorruit loopt door tot in het dak. De Viviz is gespoten in Mistral Silver Metallic, volgens Subaru een kleur die het lijnenspel van de concept-car benadrukt.

Onder de kap heeft Subaru een diesel-hybride aandrijflijn gemonteerd, een voorbode van wat we in de toekomst van het merk kunnen verwachten. De plug-in hybride combineert een 2.0-liter boxerdieselmotor gekoppeld aan een Lineartronic CVT die de achterwielen aandrijft. Een elektrische motor voorziet de auto bij lage snelheden van vermogen, de dieselmotor treedt in werking bij hogere snelheden. Een Eco-Cruise systeem moet bij constante snelheden zorgen voor een gunstig verbruik, dat nauw samenwerkt met de EyeSight camera's rondom de auto. De Viviz meet 4,320 mm in de lengte, 1.900 mm in de breedte en 1,510 mm in de hoogte.

Het interieur moet met zijn centraal geplaatste snelheidsmeter en toerenteller een weerspieling zijn van z'n dynamische prestaties, al stond een hoge mate van interieurruimte bovenaan het prioriteitenlijstje. Schermen met allerhande informatie nabij de achterbanken moet voor de achterpassagiers eenzelfde ervaring bieden alsof ze zelf achter het stuur zitten. Verder is de Viviz uitgerust met EyeSight, Subaru's eigen 'driving assist'.

Lezersreacties (17) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.