Honda S660 als Neo Classic

Retrokoets voor kei-roadster

Honda S660 Neo Classic
Honda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660 Neo ClassicHonda S660Honda S660Honda S660

In het thuisland levert Honda de S660, een kei-roadstertje waarvoor het merk nu een speciale wisselkoets heeft gepresenteerd.

Het leveringsgamma van de in 2014 gepresenteerde tweede generatie Daihatsu Copen werd een jaar na zijn lancering op bijzondere wijze uitgebreid. Daihatsu levert namelijk de Cero-wisselkoets voor de minuscule tweezitter, een set panelen en bumpers waarmee de auto in feite volledig wordt omgetoverd. De Copen is vanaf nu niet meer de enige Japanse kei-roadster die met een retro-achtig wisselkoetsje te krijgen is. Honda levert voor zijn S660 namelijk eveneens een bijzonder pakket aan, dat de S660 omtovert in de S660 Neo Classic.

De S660 Neo Classic is ontwikkeld door Honda Acces, de afdeling van Honda die accessoires ontwikkelt en aan de man brengt. De panelen zijn in elke gewenste kleur te spuiten en zijn bij Honda's Utec-dealers in het thuisland ook op een al bestaande S660 aan te brengen. De S660 Neo Classic is eveneens kant en klaar te koop.

Aan de aandrijflijn wordt verder niet gesleuteld. Ook de S660 Neo Classic wordt dus voortgestuwd door een 660 cc driecilinder die 64 pk naar de achterwielen stuurt. De krachtbron ligt achter de voorstoelen. Schakelen geschiedt door middel van een handgeschakelde zesbak of met een CVT-transmissie. Honda lepelt dezelfde motor overigens in de N-One, een kei-car waar het neusje van deze Neo Classic wel iets van wegheeft. Dat is niet verwonderlijk, want het N-One-snuitje is op zijn beurt een knipoog naar dat van klassiekers als de N360 en N600.

Lezersreacties (49)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.