Hamann kietelt BMW M5

BMW M5 Hamann
BMW M5 HamannBMW M5 HamannBMW M5 HamannBMW M5 HamannBMW M5 Hamann
Je kon er op wachten: er zijn natuurlijk altijd mensen die niet tevreden zijn met de standaard 507 pk van de BMW M5. Voor deze Rupsjes Nooitgenoeg is er nu de Hamann M5 met 603 pk.
Je kon er op wachten: er zijn natuurlijk altijd mensen die niet tevreden zijn met de standaard 507 pk van de BMW M5. Voor deze Rupsjes Nooitgenoeg is er nu de Hamann M5 met 603 pk.
De getallen van de Hamann BMW M5 zijn indrukwekkend. De tuner uit Laupheim wist liefst liefst 96 extra pk's uit de V10 te helen, wat het totaal brengt op 603 pk. De 520 Nm van de standaard M5 is toegenomen tot 574 Nm. Natuurlijk is de snelheidsbegrenzer verdwenen: de topsnelheid ligt op 327 km/u.
Hamann heeft het extra vermogen tevoorschijn weten te halen door veranderingen door te voeren aan de cilinderkoppen, de katalysatoren en de motorsoftware. Ook het uitlaatsysteem met vier pijpen van 7,6 centimeter doorsnee, dragen bij aan de extra kracht.
Dan is er nog een aerodynamisch pakket. Dat bestaat uit een extra voorspoiler onder de standaardbumper, spatbordverbreders, een diffusor aan de achterzijde en een bescheiden achterspoiler. Daarnaast zijn er nog sportspiegels en zijn alle extra delen, behalve de voorspoiler, leverbaar in kaal koolstofvezel.
Hamann heeft ook het remsysteem aangepast. De standaard installatie op de vooras is vervangen door een sportremsysteem. Wie zijn M5 naar deze tuner brengt, krijgt hem aan de achterzijde 2,5 centimeter verlaagd en voor drie centimeter dichter bij het asfalt terug.
Tot slot heeft Hamann keuze uit een enorm assortiment wielen in de maten 19, 20 of 21 inch. Ook kan het bedrijf het interieur aanpakken. Delen kunnen worden voorzien van koolstofvezel- of aluminium accenten en de lederen bekleding mag desnoods in een meerkleurige extravagant motief worden gekozen.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.