Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Gereden: Porsche Cayman S

Gereden: Porsche Cayman S
Gereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman SGereden: Porsche Cayman S
  • Luc Vranken
  • Nieuws
26 september 2005 om 11:50
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De Boxster is leuk, maar Porsche is de eerste om toe te geven dat het altijd nog 'stijver' kan. Dus zette Porsche op basis van het Boxster-onderstel de dichte Cayman S op poten. Met een andere (sterkere) middenmotor aan boord en toch weer even een ander, onderscheidend ontwerp.
De Boxster is leuk, maar Porsche is de eerste om toe te geven dat het altijd nog 'stijver' kan. Dus zette Porsche op basis van het Boxster-onderstel de dichte Cayman S op poten. Met een andere (sterkere) middenmotor aan boord en toch weer even een ander, onderscheidend ontwerp. Porsche is gretig met het uitleggen dat de Cayman meer is dan een dichte Boxster. De firma uit Stuttgart mikt op een jonger publiek en – belangrijk - maakte de Cayman S sneller dan de Boxster S.  Door een nieuwe 3,4-liter zescilinder van 295 pk te gebruiken. Het blok is van de Boxster S, de cilinderkoppen stammen van de 911 Carrera en zo is het vermogensgaatje tussen 911 en Boxster perfect opgevuld. Plaatsnemen in de Cayman is even diep gaan, maar daar krijg je een nagenoeg perfecte rijpositie voor terug. Diep gebogen zit je vervolgens de positie van het stuurwiel in hoogte en diepte te optimaliseren. Vervolgens nog de spiegels stellen en dan valt het goede uitzicht recht naar achteren op. Ook opmerkelijk is de stevige heuppartij van de Cayman. Die wielkasten achter knetteren in het beeld van je buitenspiegels. Met handbak doet de Cayman S 275 kilometer per uur. Dat is een beste waarde maar niet cruciaal. Dat is het wel bij de vraag of Porsche de Cayman strakker is dan de als open auto ontwikkelde Boxster. In de Cayman zitten we rap op 120 km/h, de sprintjes tussen de scherpe bochten van het bergachtige gebied zijn een feest van energieverspilling: bij het uitkomen vlot uitaccelereren, en dan zo laat mogelijk weer vol in de remmen voor de volgende full-lock hairpin. Dakdrager Je zou bijna vergeten dat tijdens dit werk de zijdelingse steun van de stoelen best beter zou kunnen en de motormuziek is een beetje aan-uit. Onderin is de Cayman feitelijk te braaf, tijdens echt boenderen met veel toeren (vanaf 4400 toeren is de auto echt een kogel) ben je na een dag moe van de brom. Maar dat past wel weer bij dat rauwe. Even de Sport-stand van het onderstel proberen. Een druk op de knop van het actieve dempersysteem Porsche Actrive Suspension Management en de Cayman word een ongehoorde plank. Even oppassen in bochten met slecht wegdek want de auto slaat nu keihard op oneffenheden en dan kan je net de cruciale grip kosten die je nodig hebt om je lijn in de bocht te houden. Terug naar Nederland waar de speelse stuurwegen zeldzamer zijn. Dan blijft de Cayman bij normaal gebruik een goed handelbare sportcoupé met (in de standaard onderstel-stand) een redelijk zit- en geluidscomfort. En met de ruimte voorin opgeteld bij wat je achter de middenmotor nog kwijt kunt aan bagage kom je zomaar op 410 liter! Niet gek voor een tweezitter. Er is zelfs een dakdrager te bestellen voor de Cayman voor drie(!) fietsen. Zie het voor je. De Cayman S kost 81.995 euro. Het Sport Chrono Pakket is 1.121 euro extra en de tiptronic versnellingsbak staat voor 3.888 euro op de optielijst. De volledige rij-impressie met de Porsche Cayman S staat in AutoWeek 40, die komende woensdag verschijnt.
  • Houd me op de hoogte over de Porsche Cayman
Porsche Porsche Cayman

Uitgelicht aanbod

    Porsche Cayman S 3.4 PDK | Burmester | Adaptive Cruise | PASM Chassis | PDLS Xenon | PCM Navigatie | Leder | Stoelverwarming

    Porsche Cayman S 3.4 PDK | Burmester | Adaptive Cruise | PASM Chassis | PDLS Xenon | PCM Navigatie | Leder | Stoelverwarming

    • 2013
    • 107.893 km

    € 48.900

    Porsche Cayman 2.9

    Porsche Cayman 2.9

    • 2009
    • 180.000 km

    € 32.500

    Porsche Cayman 2.7 245pk Leder / Airco-ECC / 19inch.

    Porsche Cayman 2.7 245pk Leder / Airco-ECC / 19inch.

    • 2008
    • 99.011 km

    € 31.945

Meer Porsche Cayman occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Porsche Cayman specificaties
  • Porsche Cayman occasions
  • Porsche Cayman video's
Advies en informatie
  • Porsche Cayman tests
  • Porsche Cayman gebruikersreviews
  • Porsche Cayman index
PREMIUM
Porsche Cayman 2.7 - Doorgelicht

Porsche Cayman 2.7 - Doorgelicht

Het instapmodel van Porsche, de Cayman, is niet alleen in naam een kleine krokodil. Ook na...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Porsche Cayman (2015)

    Porsche Cayman (2015)

    10
    • 20 december 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayman S (2006)

    Porsche Cayman S (2006)

    12
    • 17 december 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayman (2011)

    Porsche Cayman (2011)

    • 4 december 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayman (2007)

    Porsche Cayman (2007)

    9
    • 8 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayman R (2011)

    Porsche Cayman R (2011)

    8
    • 12 april 2016
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayman (2011)

    Porsche Cayman (2011)

    10
    • 22 mei 2012
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayman S (2006)

    Porsche Cayman S (2006)

    21
    • 18 februari 2011
meer reviews
Porsche Cayman GT4 Clubsport - Tracktest

Porsche Cayman GT4 Clubsport - Tracktest

25

Roy draaide een dag mee met de Porsche Driving School waar onder meer een 911 (991) GT3 en...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Vijf occasions met middenmotor voor de kleinere beurs

    Vijf occasions met middenmotor voor de...

    26
    • 9 juli 2021
  • Occasion koopadvies
    Occasion koopadvies: Betaalbare Porsche 911,  Boxster of Cayman

    Occasion koopadvies: Betaalbare Porsche...

    20
    • 4 februari 2021
  • PREMIUM
    Porsche Cayman 2.7 - Doorgelicht

    Porsche Cayman 2.7 - Doorgelicht

    • 21 mei 2019
  • Nieuws
    Porsche toont GT4 Clubsport Rally Concept

    Porsche toont GT4 Clubsport Rally Concept

    14
    • 9 augustus 2018
  • Nieuws
    Porsche toont elektrische Cayman e-Volution

    Porsche toont elektrische Cayman e-Volution

    37
    • 10 oktober 2017
  • Porsche Cayman GT4 Clubsport - Tracktest

    Porsche Cayman GT4 Clubsport - Tracktest

    25
    • 4 augustus 2016
  • PREMIUM
    Porsche Cayman GT4 Clubsport

    Porsche Cayman GT4 Clubsport

    • 5 juli 2016
Merk
Merk
  • Nieuws
    Porsche 963 is nieuwe Le Mans-strijdwapen

    Porsche 963 is nieuwe Le Mans-strijdwapen

    6
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Beursgang Porsche wordt wat concreter

    Beursgang Porsche wordt wat concreter

    14
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 GT3 RS bijna plakkerloos

    Porsche 911 GT3 RS bijna plakkerloos

    19
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche gaat met 911 Turbo S voor record

    Porsche gaat met 911 Turbo S voor record

    14
    • 20 juni 2022
  • Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km - Klokje Rond

    Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km -...

    • 13 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche Cayenne blaast 20 kaarsjes uit

    Porsche Cayenne blaast 20 kaarsjes uit

    29
    • 10 juni 2022
  • Achtergrond
    Porsche 968 - Rijtest - Uit de Oude Doos

    Porsche 968 - Rijtest - Uit de Oude Doos

    11
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden