Porsche Cayman (2011)

autoreview

Porsche Cayman (2011)

Signalement

UitvoeringCayman
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst14.900 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Cayman 2.9 PDK

  • 14.900 km

Bijzonder tevreden over mijn 1e Porsche..!

Na jarenlang 'Porsche minded' trouw de magazines te hebben doorgelezen, gedroomd over diverse type Porsches vorig jaar ineens, eerder dan echt gepland te hebben, een Porsche gekocht.!

We hebben de auto nieuw gekocht bij de Porsche dealer na eerst nog met een BMW Z4 M coupé te hebben proefgereden.. maar ik vond deze Coupe M te krap (interieur) en het rijden was ondanks de sportuitlaat en zn 340pk's leuk, maar toch niet zo indrukwekkend als ik verwacht had van een dergelijke kleine auto met 340(!!) pk... had ook te maken met de beleving die pas echt begon vanaf 4000rpm, en dat betekend dat je echt de ruimte moet hebben om er van te kunnen genieten zoals het hoort...

Diezelfde dag eerst met een gebruikte Cayman proef wezen rijden bij de dealer en na het wegrijden wist ik het meteen, dit valt helemaal niet te vergelijken met de eerder genoemde auto,

Een Porsche geeft je zo'n Enorm degelijk gevoel van kwaliteit en sportiviteit, zelfs als je er rustig / normaal mee door het dorp rijdt, voelt het goed en Speciaal aan. Klasse!

Dat was mijn eerste kennismaking dus, en het gekke is dat mijn gevoel voor het eerst (na 10 andere semi sportieve auto's te hebben gereden waar het speciale gevoel toch weg ebt na een paar maanden) nog steeds onverminderd van kracht blijft, iedere dag dat ik in de auto stap en de motor start..

UITRUSTING / OPTIES

Het betreft dus een nieuw gekochte WITTE Porsche Cayman 2.9
bouwjaar 2011 (mei)

Opties o.a.:

- PDK + schakel flippers achter het stuur.
- PASM ( Porsche Automatic Suspension Management met
Comfort, Sport & Sport+ stand.
- Sport Chrono pakket
- Lederen sportstoelen
- Sport design stuurwiel
- Porsche 19" Turbo II velgen
- Cruise control
- Blue tooth en telefoon voorbereiding via radio
- Coyote (achteraf aangeschaft , nieuw type radarverklikker wat via medeweggebruikers info werkt. aanrader!

WEGGEDRAG / PRESTATIES:

De auto rijdt sportief comfortabel, mede door het PASM krijgt de auto een tweede gezicht; Comfort stand voor relaxed / normaal maar ook sportief doorrijden, Sport stand voor sportiever rijgedrag , wat een wezenlijk verschil (Meer koppel bij lage toerentallen, en een sportiever schakelgedrag (ca 1000 rpm later doorschakelen en sneller schakelgedrag..!) de sportplus stand is voor nog sportiever schakelgedrag een leuke optie als je echt het maximale uit de auto wilt halen.

ACCELERATIE / VERMOGEN

Mede door de uitstekende PDK is de auto snel, hangt goed aan het gas.. Acceleratie en (standaard) uitlaat geluid is heel goed afgestemd, boven de 4000rpm komt er echt een lekker sportieve huil tevoorschijn die bijna verslavend werkt..

Wel merk je dat deze auto met groot gemak meer vermogen aan kan dan de huidige 265pk.. maar de auto voelt zeker net zo snel, zo niet sneller (?) aan dan de eerder geteste BMW Z4 M Coupe met zn 340pk... dat is toch wel apart...
ondanks het 'bescheiden' vermogen verveel je je niet in deze auto,
onderstel, schakelbak, geluid, remmen zijn allemaal zeer goed!

PDK : heel aangenaam, rijdt lekker en wederom het kunnen kiezen tussen automatisch laten schakelen al dan niet sportief, of zelf met de flippers in de weer gaan à la Formule 1..

VERBRUIK : in de bebouwde kom : 11 liter/100km ,
Snelweg : als ik rustig rij ; verbruik ca. 8 liter / 100km (!) , Sportief rijden: ca. 13 liter/100km.

Met andere woorden, ik rij gemiddeld 500 km op een tank.
acceptabel..

PROBLEMEN:

Auto valt nog onder fabrieksgarantie, maar tot op heden (afkloppen) geen enkel probleem met de auto gehad waarvoor ik terug moest naar de dealer.. of ja, toch wel;
de bluetooth verbinding telefoon-autoradio werkte in het begin niet, maar dat was zo verholpen en kregen een Panamera mee als troost voor die dag. ook leuk, maar die dag reed mijn vrouw met de auto en die panamera 4S ervaring is mij dus even ontgaan..

Dus: 100% tevreden? Jazeker. of toch, een klein puntje..
de standaard autoradio / speakersysteem is onder de maat, het geluid is niet goed, maar vervelender is dat daardoor de aangesloten (fabrieks optie..) telefoon aansluiting ook bijna onverstaanbaar overkomt, ik schreeuw me schor en mensen vragen zich af of ik in een tunnel sta..!

advies: opteer voor een upgrade radio van Bose o.i.d. de standaard radio/cd is leuk als je enkel naar Radio 1 luistert..
Dan liever naar het boxer geluid luisteren, wat langzaam aanzwelt vanaf 3000rpm , heerlijk, zelfs met standaard uitlaat een traktatie vanaf 4000rpm ; )

Met vr gr,
A Happy Porsche Owner.


8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.