AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Porsche 911 Turbo
Porsche heeft de nieuwe 911 Turbo klaar. Het traditionele hoogtepunt uit de 911-reeks heeft bijzondere techniek aan boord.
Porsche heeft de nieuwe 911 Turbo klaar. Het traditionele hoogtepunt uit de 911-reeks heeft bijzondere techniek aan boord.
De oer-Porsche 911 Turbo stond bekend om zijn enorme achterspoiler. Zo kun je zien dat de tijd ook bij de Porsche 911 niet heeft stilgestaan. Op de nieuwste 997-evolutie is de achtervleugel nog maar bescheiden en hij komt pas bij 120 km/u tot volle wasdom.
De nieuwe 911 Turbo is als eerste benzineauto voorzien van variabele turbogeometrie. Daarmee worden de voordelen van een lichte en zware turbo gecombineerd.
De rij-ervaring en de geweldsexplosie van de 911 Turbo zijn fenomenaal en onvergetelijk. De het nieuwe model verschilt op nog een belangrijk punt met zijn oervader. In de jaren '70 stond de 911 Turbo bekend als een zeer listige auto. De nieuwe versie blijft, mede dankzij zijn variabele vierwielaandrijving verbijsterend lang zeer goed controleerbaar.
Een Posterstory met de Porsche 911 Turbo staat in AutoWeek 34, die op 23 augustus in de winkels ligt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Porsche 911 GT2 RS: lichtgewicht aan de turbotop
Autotest
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Reportage
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws