AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: BMW X5
In 1999 luidde BMW met de komst van de X5 de SUV-rage in. Nu is er een compleet nieuw model, dat flink is gegroeid, maar minder massief oogt.
In 1999 luidde BMW met de komst van de X5 de SUV-rage in. Nu is er een compleet nieuw model, dat flink is gegroeid, maar minder massief oogt.
De uiterlijke veranderingen aan de BMW X5 zijn beperkt gebleven maar vergis je niet: er staat een geheel nieuw model. Die is 18,7 centimeter langer dan zijn voorganger. Dat valt nauwelijks op omdat de proporties gelijk zijn gebleven. De wielbasis groeit mee en dat biedt plek aan een derde zitrij. Voortaan kunnen dus maximaal zeven personen mee.
De nieuwe X5 weegt weliswaar ruim twee ton – het is nauwelijks meer dan zijn voorganger. Aan de rij-eigenschappen merk je dat gewicht niet. Hij rijdt als een fraai uitgebalanceerde middenklasser. Comfort en dynamiek worden op een fantastische manier gecombineerd. Jammer dat de besturing te licht is, al zal de gemiddelde X5-rijder dat wellicht juist als prettig beschouwen.
De volledige rij-impressie met de BMW X5 staat in AutoWeek 46, die op 15 november in de winkels ligt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

BMW X5 xDrive50e M-sport, B&W, comfort stoelen, Sky-Lounge, Integral active steering, Soft-close, Massage
- 2024
- 22.595 km
€ 111.950

BMW X5 xDrive30d High Executive M Sport Panoramadak LED ACC Trekhaak Harman-Kardon Keyless Entry
- 2016
- 220.228 km
€ 25.990

BMW X5 xDrive45e 395PK PHEV Plug in M-Sport*BTW*Perfect Onderh.*Luchtvering/Laserlight/Softclose/Nachtzichtass./Co-Pilot/H&K/Sfeer/360/HUD/Stoelverw./Stoelkoeling/Keyless Entry+Go/Memorie/Apple Carplay-Android/VOL*
- 2020
- 110.443 km
€ 53.900