Gereden: BMW 3-serie Coupé en Cabriolet facelift

BMW 3-serie Coupé
BMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CabrioletBMW 3-serie CabrioletBMW 3-serie CabrioletBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie Coupé
Na de 3-serie sedan en de Touring zijn nu ook de Coupé en de Cabriolet aan de beurt voor een bezoekje aan de visagist. De behandeling heeft een nieuwe neus en verbeterd bedieningsgemak tot gevolg. Is 't wat?
De voorkanten van de gefacelifte 3-serie Coupé en Cabriolet onderscheiden zich door grotere nieren, en aan de bovenkant van de lampen zit nu een zilverkleurige strip. Dat accent komt ook weer terug onderaan de bumper. Aan de zijkant hebben de dorpels een iets andere vorm en zijn de buitenspiegels een maatje groter. Aan de achterkant vinden we tenslotte vrijwel volledig rode achterlichtunits en een prominentere bumper.
Belangrijk nieuws vinden we onder de kap: de motor van de 335i vernieuwd. De 3,0-liter zes-in-lijn heeft voortaan niet meer twee turbo's, maar één exemplaar met twinscroll-techniek. Hierdoor daalt het gemiddeld verbruik naar 8,4 liter per 100 km (was: 8,8 l/100 km).
De ingenieurs claimen ook nog een soepeler karakter dan voorheen, maar dat kunnen we niet beamen. We ervaren een groter turbogat dan bij het oude blok. Maar al met al blijft dit een heerlijke motor, die niet voor niets meerdere malen in de prijzen viel bij de 'Engine of the Year' verkiezing.
De cabriolet, waar we ook mee reden, is nog steeds merkbaar zwaarder dan z'n coupébroer. Hij helt meer over en je voelt meer vibraties tijdens het rijden. Hier voegen we meteen aan toe dat de 3-serie Cabriolet voor een open vierzitter opmerkelijk stijf is.
De volledige rij-impressie met de gefacelifte BMW 3-serie Coupé en Cabriolet is te vinden in AutoWeek 11, die nu in de winkels ligt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (58)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.