AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: BMW 3-serie Coupé en Cabriolet facelift
58
Na de 3-serie sedan en de Touring zijn nu ook de Coupé en de Cabriolet aan de beurt voor een bezoekje aan de visagist. De behandeling heeft een nieuwe neus en verbeterd bedieningsgemak tot gevolg. Is 't wat?
De voorkanten van de gefacelifte 3-serie Coupé en Cabriolet onderscheiden zich door grotere nieren, en aan de bovenkant van de lampen zit nu een zilverkleurige strip. Dat accent komt ook weer terug onderaan de bumper. Aan de zijkant hebben de dorpels een iets andere vorm en zijn de buitenspiegels een maatje groter. Aan de achterkant vinden we tenslotte vrijwel volledig rode achterlichtunits en een prominentere bumper.
Belangrijk nieuws vinden we onder de kap: de motor van de 335i vernieuwd. De 3,0-liter zes-in-lijn heeft voortaan niet meer twee turbo's, maar één exemplaar met twinscroll-techniek. Hierdoor daalt het gemiddeld verbruik naar 8,4 liter per 100 km (was: 8,8 l/100 km).
Belangrijk nieuws vinden we onder de kap: de motor van de 335i vernieuwd. De 3,0-liter zes-in-lijn heeft voortaan niet meer twee turbo's, maar één exemplaar met twinscroll-techniek. Hierdoor daalt het gemiddeld verbruik naar 8,4 liter per 100 km (was: 8,8 l/100 km).
De ingenieurs claimen ook nog een soepeler karakter dan voorheen, maar dat kunnen we niet beamen. We ervaren een groter turbogat dan bij het oude blok. Maar al met al blijft dit een heerlijke motor, die niet voor niets meerdere malen in de prijzen viel bij de 'Engine of the Year' verkiezing.
De cabriolet, waar we ook mee reden, is nog steeds merkbaar zwaarder dan z'n coupébroer. Hij helt meer over en je voelt meer vibraties tijdens het rijden. Hier voegen we meteen aan toe dat de 3-serie Cabriolet voor een open vierzitter opmerkelijk stijf is.
De cabriolet, waar we ook mee reden, is nog steeds merkbaar zwaarder dan z'n coupébroer. Hij helt meer over en je voelt meer vibraties tijdens het rijden. Hier voegen we meteen aan toe dat de 3-serie Cabriolet voor een open vierzitter opmerkelijk stijf is.
De volledige rij-impressie met de gefacelifte BMW 3-serie Coupé en Cabriolet is te vinden in AutoWeek 11, die nu in de winkels ligt.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 3-serie Compact 318ti Comfort Line 3-Drs Airco Audio/CD Cruisecontrol LMV 16" ESP Memorystoel Dealeronderhoud Apk 29/03/2026
- 2004
- 172.745 km
€ 2.999

BMW 316i Black&Silver II Airco/Audio Navi Electric pakket ESP LMV 15" ABS Cruisecontrol TCS Dealeronderhoud Apk 08/04/2026
- 2004
- 200.232 km
€ 2.999

BMW 3-serie Touring 325i, Zwitsers geleverd, Pano, Volleder, Youngtimer!
- 2008
- 140.847 km
€ 16.950
Lees ook
Vergelijkende test
Ooit een BMW en een Alfa voor beginners, nu youngtimer: BMW 3-serie Compact vs. Alfa Romeo 145
Achtergrond
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes
Achtergrond
Dankzij een overijverige medewerker en de ruit van een Passat ontstond de eerste BMW 3-serie Touring
Achtergrond
Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland
Nieuws