AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: BMW 3-serie Coupé en Cabriolet facelift
58
Na de 3-serie sedan en de Touring zijn nu ook de Coupé en de Cabriolet aan de beurt voor een bezoekje aan de visagist. De behandeling heeft een nieuwe neus en verbeterd bedieningsgemak tot gevolg. Is 't wat?
De voorkanten van de gefacelifte 3-serie Coupé en Cabriolet onderscheiden zich door grotere nieren, en aan de bovenkant van de lampen zit nu een zilverkleurige strip. Dat accent komt ook weer terug onderaan de bumper. Aan de zijkant hebben de dorpels een iets andere vorm en zijn de buitenspiegels een maatje groter. Aan de achterkant vinden we tenslotte vrijwel volledig rode achterlichtunits en een prominentere bumper.
Belangrijk nieuws vinden we onder de kap: de motor van de 335i vernieuwd. De 3,0-liter zes-in-lijn heeft voortaan niet meer twee turbo's, maar één exemplaar met twinscroll-techniek. Hierdoor daalt het gemiddeld verbruik naar 8,4 liter per 100 km (was: 8,8 l/100 km).
Belangrijk nieuws vinden we onder de kap: de motor van de 335i vernieuwd. De 3,0-liter zes-in-lijn heeft voortaan niet meer twee turbo's, maar één exemplaar met twinscroll-techniek. Hierdoor daalt het gemiddeld verbruik naar 8,4 liter per 100 km (was: 8,8 l/100 km).
De ingenieurs claimen ook nog een soepeler karakter dan voorheen, maar dat kunnen we niet beamen. We ervaren een groter turbogat dan bij het oude blok. Maar al met al blijft dit een heerlijke motor, die niet voor niets meerdere malen in de prijzen viel bij de 'Engine of the Year' verkiezing.
De cabriolet, waar we ook mee reden, is nog steeds merkbaar zwaarder dan z'n coupébroer. Hij helt meer over en je voelt meer vibraties tijdens het rijden. Hier voegen we meteen aan toe dat de 3-serie Cabriolet voor een open vierzitter opmerkelijk stijf is.
De cabriolet, waar we ook mee reden, is nog steeds merkbaar zwaarder dan z'n coupébroer. Hij helt meer over en je voelt meer vibraties tijdens het rijden. Hier voegen we meteen aan toe dat de 3-serie Cabriolet voor een open vierzitter opmerkelijk stijf is.
De volledige rij-impressie met de gefacelifte BMW 3-serie Coupé en Cabriolet is te vinden in AutoWeek 11, die nu in de winkels ligt.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW 3-serie Touring 330e High Executive | ///M- Sport | 19 inch | Laser LED | 360 Camera | Dealer Onderhouden
- 2021
- 136.202 km
€ 28.950

BMW 3-serie Touring 320i Centennial High Executive/PANO-DAK/NAVI/NL-AUTO NAP!!
- 2017
- 166.931 km
€ 16.995

BMW 3-serie Touring 335i Xdrive 347PK YOUNGTIMER | KEYLESS | MEMORY | XENON | STOEL&STUURVERW.
- 2010
- 179.042 km
€ 15.950
Lees ook
Nieuws
BMW i3 is nieuwe elektrische BMW 3-serie van de Neue Klasse
Vergelijkende test
Door deze cabrio's verlang je naar de zomers van de jaren 80: BMW 325i Cabrio vs. Maserati Biturbo
Nieuws
Stekker-tegenhangers M3 en C63: BMW en Mercedes-Benz gaan elektrische titanenstrijd aan
Nieuws
BMW M3 CS Touring snelste stationwagon op Nürburgring
Mijn eerste auto