Gefacelifte BMW 1-serie als M135i op pad
Niet zo heftig
Na zo'n drie jaar staat de BMW 1-serie op het punt een facelift te ondergaan. Tijdens het bijpunten, straktrekken en opfrissen van de 1-serie wordt de topversie, de M135i, natuurlijk niet overgeslagen. Die krachtigste variant van de BMW 1-serie is op deze fotoserie in testkostuum betrapt.
BMW staat niet bepaald bekend om zijn grondige facelifts, al zijn de Life Cycle Impulses (LCI's) die het merk op zijn auto's doorvoert zo nu en dan toch behoorlijk spraakmakend. Denk bijvoorbeeld aan de X7 die bij zijn facelift een totaal ander front kreeg aangemeten, of aan de 7-serie (E65) die na enkele jaren zijn Bangle-bips verloor. De facelift die BMW voor de 1-serie in de pijplijn heeft zitten, lijkt echter minder rigoureus van aard te worden.
Het is nog even de vraag hoe uitgebreid de facelift wordt die BMW voor de 1-serie gepland heeft, maar dat er het een en ander wijzigt is evident. De 1-serie krijgt andere koplampen, achterlichten met een nieuwe indeling en mogelijk zelfs een sterker aflopende snuit. Daarnaast lijkt BMW ook de grille te wijzigen en ongetwijfeld gaan aan zowel voor- als achterzijde de bumpers op de schop. BMW trekt bij het faceliften van de 1-serie overigens ook de fysieke iDrive-draaiknop uit het model, zo bleek uit eerdere spionagefoto's. Daarmee is vast niet iedereen even gelukkig.

Eerder vergeleken we de huidige 1-serie al met de vernieuwde, met opvallende verschillen.
De BMW 1-serie op deze foto's verraadt onder meer met zijn fikse wielen en uitlaateindstukken dat het een M135i is, al heeft dit exemplaar aan weerszijden van de achterbumper dubbele in plaats van een enkele stortkoker. De BMW 1-serie M135i xDrive heeft in zijn huidige vorm een 306 pk sterke 2.0 viercilinder. De M Performance-variant is daarmee minder krachtig dan zijn met een 3.0 zespitter uitgeruste voorgangers M135i (326 pk) en M140i (340 pk).