AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ford start proef Escape Plug-in Hybrid
Ford heeft in Californië de eerste Escape Plug-in Hybrid gepresenteerd. Deze hybride auto vormt een belangrijke schakel in het 'groene' testprogramma van Ford.
In totaal stuurt Ford twintig exemplaren van deze plug-in hybride het Californische wegennet op. Het project is een samenwerking met Southern California Edison, het grootste elektriciteitsbedrijf van Zuid-Californië. Ford claimt een verbruik van 2,0 liter per 100 kilometer. Het opladen van de auto met een 120 volts stopcontact duurt zes à acht uur.
Door nauwkeurige analyse van de testauto's hoopt Ford het oververhittingsprobleem van de lithium-ion-accu's op te lossen voor toekomstige massaproductie. Naast de batterijen vormt ook het gebrek aan een infrastructuur van tankstations een probleem. Tot slot zijn lithium-ion-accu's momenteel nog te duur voor massaproductie, aldus Ford.
Door nauwkeurige analyse van de testauto's hoopt Ford het oververhittingsprobleem van de lithium-ion-accu's op te lossen voor toekomstige massaproductie. Naast de batterijen vormt ook het gebrek aan een infrastructuur van tankstations een probleem. Tot slot zijn lithium-ion-accu's momenteel nog te duur voor massaproductie, aldus Ford.
Plaats een reactie