AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ford haalt Toyota in op Chinese markt
7
Ford heeft met een forse toename van de verkoop Toyota ingehaald op de Chinese markt en is nu de op vier na grootste autofabrikant in het land. Dat blijkt uit maandag gepresenteerde verkoopcijfers over 2013.
Ford verkocht 935.813 auto's, 49 procent meer dan in 2012. De verkoop van Toyota's steeg met 9,2 procent tot 917.500 stuks. De Amerikaanse autofabrikant profiteerde onder meer van de populariteit van het model Focus en zag ook grote belangstelling voor de modellen die het in China produceert als de Kuga en de EcoSport suv.
Toyota realiseerde een herstel ten opzichte van 2012. In dat jaar kampte het bedrijf, net als vele andere Japanse concerns, met de gevolgen van de ruzie tussen China en Japan over een paar onbewoonde eilanden. Het herstel in het afgelopen jaar was vooral te danken aan kleine auto's als de Yaris.
Lees ook
Nieuws
Nieuwe Europese regels voor rijbewijs
Nieuws
Extreme Chinese supercar is snelste elektrische auto op de Nürburgring-Nordschleife
Nieuws
Elektrische Mercedes-Benz GLC opent vanaf ruim €72.000 aanval op BMW iX3
Nieuws
Porsche Macan GTS: voor wie 516 pk maar slappe hap vindt
Nieuws