Ford broedt op budgetmerk voor China
Tegen Automotive News zegt Joe Hinrichs, president van Fords Asia Pacific en Africa regio, dat Ford 'grondig de mogelijkheden van een apart Chinees merk onderzoekt met haar partners'. Ook Kia is voornemens om een eigen merk voor de Chinese markt te lanceren.
Door het opzetten van een lokaal Chinees merk kan Ford beter concurreren met goedkope binnenlandse merken. Het nieuwe merk zou auto's moeten gaan bouwen voor mensen met lage inkomens in steden in het midden en westen van het land. Ford volgt hiermee onder andere General Motors, Mercedes-Benz en Nissan, die de merken Baojun, Denza en Venucia speciaal voor de Chinese markt in het leven riepen.
Ford bouwt in China onder haar eigen naam de Fiesta, Focus en Mondeo, samen met partners Chongqing en Mazda. Ford wil de komende drie jaar 15 nieuwe modellen lanceren in China, te beginnen met drie nieuwe SUV's. Onderdeel daarvan is de bouw van een nieuwe, 760 miljoen dollar kostende fabriek in Hangzhou. Daarmee zou de productie verdubbelen naar 1,2 miljoen auto's per jaar.
PRIVATE LEASE Ford
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Elektrische Ford Mustang Mach-E gaat échte Mustang achterna

Ford-CEO na bezoek aan China: 'Als we deze strijd verliezen, hebben we geen toekomst meer'

Deze sportieve klassiekers uit de jaren 60 en 70 stijgen het meest in waarde

Ford Mustang GLX Convertible 3.8 (1983) - Klokje rond klassiek






