Facelift Friday: BMW 5-serie (G30)

Ingrijpender dan gebruikelijk

Facelift Friday: BMW 5-serie G30
Facelift Friday: BMW 5-serie G30BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie TouringBMW 5-serieBMW 5-serie TouringBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie

Nagenoeg iedere BMW wordt halverwege z’n leven gefacelift. Zo’n ‘Life Cycle Impuls’ heeft optisch vaak niet zoveel om het lijf, maar bij de huidige 5-serie is dat net even anders.

Bij de voorgangers van de huidige G30-generatie van de 5-serie bracht de ‘LCI’ subtiel aangepaste verlichtingsunits en minimale wijzigingen aan de bumpers, maar bleef de vormgeving bij het oude. Toch zien BMW-liefhebbers meteen of een E39, E60 of F10 een exemplaar van voor of van na de ingreep is, al is het maar om de technische verschillen die er vaak ook mee gepaard gingen.

Bij de huidige 5-serie hoef je geen expert te zijn om het verschil te zien. De auto werd rigoureus beetgepakt en kreeg een heel nieuw front, met samengeknepen koplampen, een nieuwe led-signatuur en een andere, net even grotere grille. Het ontwerp van de bumpers ging bij alle varianten eveneens op de schop. Omdat de zon zo mooi schijnt hebben we niet alleen de Luxury Line, maar ook de versie met M-sportpakket in onderstaande schuifplaten verstopt.

De achterlichten mogen hun contouren houden, maar zijn toch duidelijk anders. Het aanvankelijk volledig met glas bedekte geheel wordt nu vervangen door een unit die buiten de lichtgevende delen volledig in zwart is uitgevoerd. De lichtunits vertonen nu bovendien veel meer reliëf dan eerst, omdat de rode lichtbaan zich net als bij de 3-serie boven z’n omgeving verheft.

Is het eindplaatje een verbetering? De stemlokalen zijn geopend!

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.