AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Eurlings zet in op A4 Midden Delfland
14

Voor minister Eurlings van Verkeer is er maar één oplossing voor de fileproblematiek op de A4, het grootste verkeersknelpunt van Nederland: de aanleg van de A4 Midden Delfland.
De minister zegt in het Algemeen Dagblad dat een verbreding van de A13 geen alternatief is: "Die verbreding kost een half miljard extra, duurt een paar jaar langer en veroorzaakt veel meer overlast voor de automobilist."
Na decennialange discussie zet Eurlings nu dus volledig in op de aanleg van de zeven kilometer lange snelweg tussen Delft en Schiedam.
De plannen voor de A4 stagneerden onlangs doordat Milieudefensie een rekenfout ontdekte in de plannen van de overheid, waardoor de A13 een veel serieuzer alternatief zou zijn. Zodoende moet de overheid veel rekenwerk opnieuw doen en komt er pas in 2009 een definitieve beslissing. Als de zeven extra kilometers A4 er komen, dan zal dat zeker niet voor 2015 zijn.
Na decennialange discussie zet Eurlings nu dus volledig in op de aanleg van de zeven kilometer lange snelweg tussen Delft en Schiedam.
De plannen voor de A4 stagneerden onlangs doordat Milieudefensie een rekenfout ontdekte in de plannen van de overheid, waardoor de A13 een veel serieuzer alternatief zou zijn. Zodoende moet de overheid veel rekenwerk opnieuw doen en komt er pas in 2009 een definitieve beslissing. Als de zeven extra kilometers A4 er komen, dan zal dat zeker niet voor 2015 zijn.
Lezersreacties (14) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.