AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Elektrische Cadillac Lyriq als sportieve V-serie

Stekkersporter

Cadillac Lyriq-V

De Lyriq was de eerste elektrische Cadillac ooit en zal ook de eerste elektrische Cadillac zijn waar een beresterke sportieve V-versie van verschijnt. De Amerikanen laten de Cadillac Lyriq-V alvast zien, maar geven er nog geen informatie over vrij.

BMW heeft M, Mercedes-Benz heeft AMG en de sportieve topvarianten bij Cadillac hebben de toevoeging 'V'. Door de jaren heen hebben modellen als de XLR, CTS, ATS en de recentere CT4, CT5,CT6 en zelfs de Cadillac Escalade beresterke V-versies gekregen. Ook de elektrische modellen van Cadillac krijgen beresterke topuitvoeringen. De Lyriq was al de eerste elektrische Cadillac ooit en is ook de eerste elektrische Cadillac van de V-serie.

Cadillac geeft een tweetal foto's én een korte video van de Lyriq-V vrij, maar is bepaald niet scheutig wat betreft het geven van technische informatie. De Lyriq-V ligt duidelijk dichter bij het asfalt dan de reguliere variant, heeft afwijkende bumpers en sideskirts en lijkt voorzien te zijn van extra krachtige Brembo-remmerij. Hoeveel vermogen hij op de been brengt? Dat is nog even de vraag. Mogelijk krijgt de Lyriq-V dezelfde aandrijflijn als de topversie van de elektrische Chevrolet Blazer EV. Dat zou betekenen dat ook de Lyriq-V goed is voor een vermogen van 565 pk .

In Europa levert Cadillac de Lyriq al in Zwitserland, Duitsland, Zweden en Frankrijk. In Nederland is de Lyriq nog niet gearriveerd.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Wiseguy
Wiseguy
  • 1
Welk geld? Wij weten nog helemaal geen prijs en in de VS is het trouwens een koopje.
JL86
JL86
  • 1
Ik vind het een leuk model, sterker nog ik zou er best wel eentje willen hebben maar buiten de ontzettend dure showroom die ze hier in Zürich hebben, heb ik er nog geen enkele op de straat zien rijden en er staat er ook geen op Autoscout te koop., wellicht ligt het aan de vanaf prijs (88k euries).
CPH
CPH
  • 1
De wielerploeg van EF Pro Cycling gebruikt Cadillac Lyriq's als ploegleiders auto bij wielerwedstrijd en, zoals de Tour de France, Vuelta en alle klassiekers. Ik heb ze daar vaak gezien. Zeker in de kleuren van EF, roze, een imposante verschijning en steekt duidelijk af tegenover de ploegleiders auto's van de andere wielerploegen. Door de afmetingen, met name de breedte, lijkt het soms wel gevaarlijker voor de renners op smallere wegen.