Elektrische Audi Q4 Sportback e-tron in beeld

Afgeplat

Spyshots Audi Q4 Sportback E-tron
Spyshots Audi Q4 Sportback E-tronSpyshots Audi Q4 Sportback E-tronSpyshots Audi Q4 Sportback E-tronSpyshots Audi Q4 Sportback E-tronSpyshots Audi Q4 Sportback E-tron

Het elektrische offensief van de Volkswagen Group is in volle gang. Volkswagen en Skoda komen met diverse EV's en ook Audi doet mee aan de strijd. Dat doet de fabrikant volgend jaar onder meer met de E-tron GT, maar ook met twee relatief compacte SUV's. Eén van die compacte elektrische SUV's is in productietrim gesnapt. Het gaat om de Audi Q4 Sportback e-tron.

Tijdens de Autosalon van Genève presenteerde Audi vorig jaar de Q4 e-tron Concept, een vooruitblik op een elektrische SUV die je moet zien als Audi's equivalent van de Volkswagen ID4 en Skoda Enyaq iV. Die ID4 en Enyaq krijgen zustermodellen met een sterker aflopende daklijn, zogenoemde coupé-SUV's en ook Audi komt met een afgeplatte versie van de Q4 e-tron. Eerder dit jaar maakten we al digitaal kennis met de vooruitblik op die Q4 Sportback e-tron en nu is ook de productieversie van die elektrische SUV buiten de deur gesnapt.

Net als de uiteindelijke versie van de Q4 e-tron gaat de Q4 Sportback e-tron sterk lijken op het studiemodel dat hem voorging. Uiteraard is een aantal designelementen voor het productiestadium aangepast. Zo krijgt het type dat begin volgend jaar wordt gelanceerd koplampen die dikker zijn dan de platte exemplaren van het studiemodel. Ook is het uitbundige bumperwerk van de concept-car iets afgezwakt

Audi Q4 Sportback e-tron Concept

Audi Q4 Sportback e-tron Concept

De Q4 Sportback e-tron komt net als de Q4 e-tron op het speciaal voor compacte tot middelgrote elektrische modellen bestemde MEB-platform te staan. De medio dit jaar getoonde Concept had een 204 pk sterke elektromotor op de achteras en een unit van 102 pk op de vooras, goed voor een systeemvermogen van 306 pk en 310 Nm. In de bodem van de 4,6 meter lange SUV, die wat formaat betreft tussen de Q3 en Q5 valt, lag een 82 kWh accupakket waarmee een actieradius van 450 kilometer haalbaar zou moeten zijn. De definitieve productieversie, die nog dit jaar wordt gepresenteerd, wordt net als de ID4 en Enyaq ook met minder krachtige aandrijflijnen leverbaar.

Een Nederlandse prijsindicatie hebben we nog niet, maar Audi mikt erop de achterwielaangedreven basisversie in Duitsland voor minder dan € 40.000 in de orderboeken te kunnen zetten.

PRIVATE LEASE Audi Q4 e-tron

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.