Audi Q4 E-Tron

MCDubbellU

Gebruiker
2021-audi-q4-e-tron-spy-photo.jpg


2021-audi-q4-e-tron-spy-photo.jpg


2021-audi-q4-e-tron-spy-photo.jpg


2021-audi-q4-e-tron-spy-photo.jpg


2021-audi-q4-e-tron-spy-photo.jpg


2021-audi-q4-e-tron-spy-photo.jpg


2021-audi-q4-e-tron-spy-photo.jpg


Alle foto's: https://www.motor1.com/news/431885/audi-q4-e-tron-spy-shots/

audi-q4-e-tron-concept.jpg


audi-q4-e-tron-concept.jpg
 

Wouter82

Moderator

Ah, de elektrische Q3,5.

Audi Q4 e-tron concept
De Q4 e-tron concept blikt vooruit op het productiemodel dat in 2021 wordt verwacht. De concept car is een compacte vierdeurs SUV met een lengte van 4,59 m, een breedte van 1,90 m en een hoogte van 1.61 m. Zijn technische basis is het flexibele MEB-platform van de Volkswagen Group. Hij beschikt over twee elektromotoren met een gezamenlijk vermogen van 225 kW/306 pk. Mede dankzij quattro vierwielaandrijving duurt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,3 seconden. De elektromotoren worden gevoed door een grote batterij met een capaciteit van 82 kWh. Daarmee is een actieradius van ruim 450 km volgens de WLTP-norm mogelijk.
https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/e-tron/q4-e-tron-concept.html
 

MCDubbellU

Gebruiker
En natuurlijk een Sportback variant
audi-q4-e-tron-and-q4-e-tron-sportback-spy-photos.jpg


audi-q4-e-tron-and-q4-e-tron-sportback-spy-photos.jpg


audi-q4-e-tron-and-q4-e-tron-sportback-spy-photos.jpg


audi-q4-e-tron-and-q4-e-tron-sportback-spy-photos.jpg


audi-q4-e-tron-and-q4-e-tron-sportback-spy-photos.jpg


En de normale was ook weer gespot:
audi-q4-e-tron-and-q4-e-tron-sportback-spy-photos.jpg


audi-q4-e-tron-and-q4-e-tron-sportback-spy-photos.jpg


audi-q4-e-tron-and-q4-e-tron-sportback-spy-photos.jpg


Alle foto's: https://www.motor1.com/news/453558/audi-q4-e-tron-sportback-spy-photos/
 

DeeTwee

Gebruiker
Reyner zei:
Die SUV-trend heb ik nu wel helemaal gehad hoor ...
Nou die gaat nog wel even door vermoed ik, aangezien bij EV's de vloer grotendeels uit accu's bestaat is het niet meer dan logisch om er een opgehoogd model van te maken. Zie bijvoorbeeld ook de Polestar 2, die zie je de laatste weken steeds meer rijden (iets met bijtelling en naderend eind van het jaar). Van een afstandje lijkt het een normale sedan/hatchback, maar eenmaal geparkeerd naast een normale auto zie je meteen hoe enorm hoog dat ding eigenlijk is. De Tesla model 3 is een van de weinige 'lage' EV's op het moment.
 
M

MCW

Guest
Corsa-e, e-208, 500e, Honda e, Mini, Leaf, Taycan, Twingo Electric, Zoë, smart, Model 3, Model S, e-Golf, ID.3..
 

DeeTwee

Gebruiker
MCW zei:
Corsa-e, e-208, 500e, Honda e, Mini, Leaf, Taycan, Twingo Electric, Zoë, smart, Model 3, Model S, e-Golf, ID.3..
Oké, ik was wat kort door de bocht. Al zijn de meeste auto's die je noemt wel auto's die ook met een brandstofmotor verkrijgbaar zijn. Ik verwacht meer dedicated elektrische auto's in de toekomst die dus niet meer op een brandstofmotor voorbereid zijn, waardoor je toch vrij snel bij zo'n hogere bouwwijze uitkomt. De ID3 vind ik overigens een matig voorbeeld, het is dan weliswaar geen SUV maar wel een hoge auto.
 
M

MCW

Guest
Ja twijfelde nog om die te plaatsen :) Misschien is dat idd juist zo'n voorbeeld van een normale auto dat er juist een beetje anders uitziet omdat ie juist hoger is.

Ik denk dat in de toekomst juist de accu's steeds platter worden en het dus niet zo opgehoogd meer hoeft
 

DeeTwee

Gebruiker
MCW zei:
Ik denk dat in de toekomst juist de accu's steeds platter worden en het dus niet zo opgehoogd meer hoeft
Dat hoop ik ook. Overigens is de setup van bijvoorbeeld de e-208/e-Corsa ook wel hoopgevend, want de accu's zitten enkel onder de bank en de voorstoelen. Geen idee wat dat doet voor de zitpositie voorin (iets te hoog naar mijn smaak vrees ik), maar al met is het dus niet onmogelijk om een normale lage auto te bouwen op elektriek.

2002780066.jpeg


De 'maar' is naar ik vermoed wel dat je dan een auto hebt met beperkte elektrische capaciteit. Wil je meer accu's kunnen plaatsen, en bovendien in die hoeveelheid kunnen variëren, kom je denk ik toch uit bij zo'n 'skateboard'-opzet en zit je toch weer met een opgehoogde vloer. Nu hebben de genoemde Tesla's ook zo'n constructie en zijn het toch lage auto's...Echter die zitpositie achterin, met de knieën zo hoog, da's echt niet best:

Tesla-Model-3-2018-Test-und-Infos-1200x800-8488863b6119158c.jpg
 
Bovenaan