Eindelijk duidelijkheid: Subaru BRZ tS
Subaru heeft z'n opgedirkte BRZ namelijk officieel uit de doeken gedaan. Helaas voor wie er op gehoopt had: het is géén STI-versie. Wel staat de beroemde lettercombinatie her en der op de sportieveling, maar dat is omdat het hier een tS-uitvoering betreft.
Sinds jaar en dag staat tS voor 'tuned by STI'. In het geval van de BRZ betekent het dat de Subaru een soort M Performance Pack krijgt aangemeten. De coupé moet volgens Subaru vooral scherper de hoek om kunnen gaan. De tS-versie krijgt zilverkleurige aluminium wielen van STI in de maat 18 inch gemonteerd. Van de planken van Brembo worden geventileerde remschijven getrokken en het onderstel wordt nét even een paar tandjes straffer afgesteld. Het VDC-systeem, dat de tractie en het remsysteem 'beheert', wordt opnieuw geprogrammeerd en de aandrijfas krijgt een grotere diameter.
De aanpassingen blijven niet bij onderhuidse zaken. STI schroeft een andere onderspoiler op de BRZ en verder zien we op de zijschermen en de dorpels wat STI-logo's. Ook in het interieur komen we de beeldmerkjes tegen, vergezeld van wat rode stiksels. De stoelen worden voorzien van een laagje alcantara en verder vinden we wat koolstofvezel op het dashboard.
Wie een trede hoger op de STI-prijslijst gaat snuffelen, komt daar het GT Package tegen. Wie dit pakket bestelt, krijgt 18-inch zwart lichtmetaal, kuipstoeltjes van Recaro en een koolstofvezel achterspoiler die we kennen van de Impreza WRX STI. Helaas voor ons: de tS'en blijven in Japan. In totaal worden er 500 exemplaren geproduceerd.