Dít kost de vernieuwde Seat Ateca

Instappen vanaf...

Seat Ateca facelift 2020
Seat Ateca facelift 2020Seat Ateca facelift 2020Seat Ateca facelift 2020Seat Ateca facelift 2020Cupra Ateca 2020 (Seat)

Seat heeft prijskaartjes gehangen aan de eerder dit jaar vernieuwde Ateca. De SUV is nu leverbaar met drie benzine- en twee dieselmotoren. De gefacelifte Ateca is per direct te bestellen.

In juni legde Seat de in 2016 gepresenteerde Ateca op de snijtafel. De SUV kwam er in optisch licht gewijzigde vorm weer vanaf.

Natuurlijk komt de vernieuwde Ateca net als voor de facelift weer beschikbaar met de 110 pk sterke 1.0 TSI, een machine die altijd aan een handgeschakelde zesbak is gekoppeld. De prijzen van deze nieuwe variant worden pas echter in oktober vrijgegeven, de maand dat die motorversie ook in de verkoop gaat. Hetzelfde geldt voor de 115 pk sterke variant van de 2.0 TDI. Gelukkig zijn wel direct de prijzen van de overige motorversies bekend.

Benzine

Tot oktober vangt de prijslijst van de vernieuwde Ateca dan ook aan met de 150 pk sterke 1.5 TSI, die zowel met een handgeschakelde transmissie als met een DSG-automaat met zeven verzetten geleverd kan worden. De Style, met handgeschakelde zesbak wisselt vanaf €33.900 van eigenaar. De rijker uitgeruste Style Business Intense is er in combinatie met deze 1.5 zowel met handbak als met automaat en kost dan respectievelijk €34.100 en €37.500. Hoger op de uitvoeringsladder staat de nieuwe Xperience-smaak die vanaf €35.800 bij je voor de deur staat en altijd is voorzien van een handbak. Wie een klein stapje hoger winkelt, komt bij de Xperience Business Intense uit, een variant die met handbak en automaat te krijgen is. De handgeschakelde variant kost €36.200, terwijl de versie met DSG vanaf €39.600 bij je langs de stoep staat. De sportief aangeklede FR met handbak kost €35.950, terwijl de daarboven gepositioneerde FR Business Intense met handbak €36.350 en met automaat €39.750 kost.

Topper

De benzinetopper - de Cupra-versie is immers ondergebracht bij submerk Cupra - is de enige vierwielaangedreven Ateca op de prijslijst: de 2.0 TSI 4drive FR Business Intense. Een hele mond vol. Deze 190 pk sterke Ateca is altijd voorzien van een DSG7-automaat en heeft een vanafprijs van €53.450.

Diesel

Tot Seat de 115 pk sterke 2.0 TDI op de prijslijst zet, is de 150 pk sterke variant van dezelfde dieselmotor de enige dieselversie. Veel te kiezen valt er niet, want ook de topversie van de diesellijst is altijd gekoppeld aan de bekende DSG-transmissie en is alleen te krijgen als FR Business Intense. Zijn vanafprijs: €46.450.

Benieuwd naar wat er bij de facelift allemaal is aangepast? Lees dan hier het artikel over de aangescherpte Seat Ateca terug.

Prijslijst

MotorVermogenTransmissieUitvoeringVanafprijs
1.0 TSI110 pkHandbak, 6 vers.Reference€ n.n.b. (oktober)
1.0 TSI110 pkHandbak, 6 vers.Style€ n.n.b. (oktober)
1.0 TSI110 pkHandbak, 6 vers.Style Business Intense€ n.n.b. (oktober)
1.0 TSI110 pkHandbak, 6 vers.FR€ n.n.b. (oktober)
1.0 TSI110 pkHandbak, 6 vers.FR Business Intense€ n.n.b. (oktober)
1.5 TSI150 pkHandbak, 6 vers.Style€ 33.900
1.5 TSI150 pkHandbak, 6 vers.Style Business Intense€ 34.100
1.5 TSI150 pkDSG-7Style Business Intense€ 37.500
1.5 TSI150 pkHandbak, 6 vers.Xperience€ 35.800
1.5 TSI150 pkHandbak, 6 vers.Xperience Business Intense€ 36.200
1.5 TSI150 pkDSG-7Xperience Business Intense€ 39.600
1.5 TSI150 pkHandbak, 6 vers.FR€ 35.950
1.5 TSI150 pkHandbak, 6 vers.FR Business Intense€ 36.350
1.5 TSI150 pkDSG-7FR Business Intense€ 39.750
2.0 TSI 4drive190 pkDSG-7FR Business Intense€ 53.450
2.0 TDI115 pkHandbak, 6 vers.Style Business Intense€ n.n.b. (oktober)
2.0 TDI150 pkDSG-7FR Business Intense€ 46.450

PRIVATE LEASE Seat Ateca

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (23) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.