Dit is de BMW M3 CS!
460 pk en 600 Nm
Wie bij BMW's M-divisie de lettercombinatie 'CS' tegenkomt, weet direct dat hij de overtreffende trap van een M-versie voor zich heeft. Dat geldt al voor de M4 CS en vanaf nu ook voor deze M3 CS.
De 3,0-liter grote geblazen zes-in-lijn stampt er in de M3 CS 460 pk en 600 Nm uit, 10 pk en 50 Nm meer dan de M3 met Competition Pack. Met zijn nieuwe spierkracht lanceert de sportsedan zich in 3,9 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid is begrensd op 280 km/h. Net als de M4 CS profiteert ook de M3 CS van een speciaal uitlaatsysteem. Schakelen geschiedt middels een zeventraps M DCT-transmissie. BMW levert tevens een set krachtigere M Compound-remmen, een systeem dat schuiltgaat achter 19 inch (voor) en 20-inch (achter) metende extra lichte lichtmetalen wielen met DTM-ontwerp.
Op optisch vlak onderscheidt de M3 CS zich van z'n broer middels een hele rits uit met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP). Zo zijn de motorkap, het dak, de splitter, de achterspoiler en de diffuser helemaal uit dit lichtgewicht materiaal opgetrokken. Dat levert een gewichtsbesparing op van 10 kilo ten opzichte van de reguliere M3. In het interieur past BMW een combinatie van Alcantara en leer toe, materialen die in de kleuren Silverstone en zwart zijn uitgevoerd. Gescheiden klimaatregeling moet je overigens ontberen, BMW levert reguliere klimaatregeling om gewicht te besparen.
Bestellen kan vanaf januari volgend jaar. In maart begint de productie van deze tot zo'n 1.200 stuks gelimiteerde M3 CS.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Toen BMW nog gewoon zei waar het op stond: persmap BMW 3 serie 1975

BMW 2-serie, 3-serie en 4-serie: nog meer vermogen voor instap-M-versies

Als het laag, ruim en snel moet zijn: Audi S5 Avant vs. BMW M340i Touring

Toen BMW nog gewoon vier jaar kon wachten met Touring van nieuwe 3-serie



