en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bij de introductie van de nieuwe generatie 5-serie maakte de wereld direct kennis met een nieuwe variant: de M550i. Deze benzinegestookte subtopper, er komt op termijn immers een échte M5, heeft er nu een dieselbroer bij: de M550d xDrive.
Waar de vorige generatie M550d 381 pk en 740 Nm leverde, is de 3,0 liter metende zescilinder met vier turbo's in de nieuwste M550d-incarnatie goed voor 400 pk en 760 Nm koppel. Daarmee krijgt de 5-serie hetzelfde blok in z'n neus gelepeld als de 750d. Een snelheid van 100 km/h is na 4,4 tellen een feit. De Touring duurt er 0,2 seconden langer over. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h.
Vierwielaandrijving is standaard aanwezig. Wie z'n rechtervoet in bedwang kan houden, moet een gemiddeld verbruik van 5,9 l/100 km kunnen halen. Schakelen gaat middels een achttraps Steptronic-transmissie.
De M in de naam M550d behelst onder meer dat de krachtpatser standaard over een M-onderstel, Integral Active Stearing en een M-uitlaatsysteem beschikt. Ook het remsysteem is verbeterd. Op optisch vlak is de M550d te herkennen aan z'n 19-inch lichtmetalen wielen en z'n sportievere bumpers rondom.
Zowel de sedan als Touring zijn als M550d xDrive te krijgen. Prijzen volgen in een later stadium.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.