AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Deze Panda Mini EV is aaibaar, spotgoedkoop en toch onbereikbaar

Warme rijst

Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV
Geely Panda Mini EV

Maak kennis met een elektrisch stadsvriendje dat zowel spotgoedkoop als onbereikbaar is. Dit is de Panda Mini EV: een minuscule stadsrakker die nog geen €6.000 kost.

In 2022 kon AutoWeek je een piepkleine elektrische auto laten zien van Geely, het bedrijf dat je natuurlijk kent als moederbedrijf van Volvo, Smart, Polestar, Lynk & Co. Dat kleine stadsautootje werd door Geely Galaxy - een van de vele afdelingen van Geely - aanvankelijk als Geometry/Geome M2 verkocht, maar leeft nu voort als Geely Panda Mini EV. Het ukkie is nu voor het nieuwe modeljaar opgefrist en op cartooneske wijze gepresenteerd.

De vernieuwde Geely Panda Mini EV is op ogenschijnlijk door AI gegenereerde beelden op bizarre locaties te zien, waaronder dystopische versies van steden als Londen. Het wagentje wordt daarbij ook nog eens geregeld vergezeld door getekende dieren. Waarom niet. Wat de auto zelf te bieden heeft? Een 17-kWh accu, een 41 pk en 110 Nm sterk elektromotortje en een niet bepaald realistisch CLTC-bereik van 210 kilometer. Opladen kan met 22 kW.

De net iets meer dan 3 meter korte Panda Mini EV heeft vernieuwde koplampen, strakgetrokken bumpertjes, nieuwe 13-inch lichtmetalen wielen en is leverbaar in een viertal vrolijk klinkende kleuren: Puff Pink. Rolling White, Bamboo Green en - jawel - Warm Rice. In de Panda Mini EV treffen we een 8-inch infotainmentscherm en een ruim 9 inch metend digitaal instrumentarium.

De Geely Panda Mini EV heeft in China een vanafprijs van omgerekend €5.970, maar staat er tijdelijk zelfs voor €5.370 op de prijslijst.

Lezersreacties (20)

Reageren
Sub-reacties inklappen
That Buick Guy
That Buick Guy
  • 0
Maakt niet uit. Er was 1 panda prijsvechter auto al 40 jaar en nu is er ook ineens weer een China slaven mobiel die zo heet in dat segment.
Maarja, we vinden het allemaal maar geweldig en leuk #kortzichtig #kortetermijnvisie
Yarag
Yarag
  • 0
Slaven mobiel? Volgens de geschiedenis is de term slavernij door Ariërs uitgevonden, succesvol geïmplementeerd en nu nog steeds in een moderne vorm toegepast. Sterker nog. Afrika wordt nog steeds leeggezogen door EU en Amerika terwijl de Chinezen wegen, bruggen en voedsel fabrieken in Afrika bouwen. Kan jij 1 Chinese kolonie opnoemen? Iets met de pot verwijt de ketel....
Gewijzigd door auteur
Hooked2U
Hooked2U
  • 1
Moet zo snel mogelijk naar Nederland komen wat een guitig wagentje voor EV rijders.
JohandeBoer
JohandeBoer
  • 7
Da CLTC-bereik van 210 kilometer zou best wel realistisch kunnen zijn, want is gebaseerd op stadsverkeer: lage snelheid dus veel minder luchtweerstand, en veel recuperatie.
Dit is natuurlijk ideaal voor lokaal en voor stadsverkeer. Stel dit soorrt autootjes vrij van alle bemoeizuchtige EU ADAS eisen en importheffingen en binnen no time zijn de steden vrij van ICE's....
Gewijzigd door auteur
Mobile
Mobile
  • 3
veel recuperatie

Het is zuiniger om aan constante (lage) snelheid te rijden...
Los daarvan zal je het CLTC bereik niet halen, het is werkelijk een belachelijke standaard.
Ir 3930242
Ir 3930242
  • 3
In de steden rijden ook mensen die vanaf buiten de stad de stad in rijden. Dus "vrij van ICE" zal tegenvallen.
Voor alleen in de stad is dit natuurlijk wel ideaal. 90% van de ritten vervoer je alleen een zak vlees en wat boodschappen.
Vigoras
Vigoras
  • 5
Mooi verwoord! Ik denk niet dat Geely zich hier druk om maakt het is immers een China Domestic model, dat niet onder deze modelnaam internationaal op de markt zal komen. Dit is echt 10x beter dan de zoveelste suffe SUV met autobesitas.
Bovendien vertegenwoordigt de Panda ook een Chinees stukje chauvinisme, dus het is wel passend, bij zo'n "aaibaar" model als dit.
PSA: Panda's zijn niet aaibaar, hoe cute ze er ook uitzien; het blijft een wilde berensoort.

Gewijzigd door auteur
J 3440016
J 3440016
  • 2
Laat maar komen i.p.v. die asociale grote, zware en dus voor de medeweggebruiker gevaarlijke EV’s
TLF
TLF
  • 1
Een nieuwe Smart is wat mij betreft welkom (dat nieuwe spul verdient die naam niet). Met een net wat grotere accu zou dit het gat tussen bijv. de Opel Rocks en de Box/Inster kunnen vullen. Voor veel lokaal/regionaal vervoer (zeker als tweede auto) volstaat dit prima.