AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Dacia Logan MCV geprijsd
Dacia heeft de vanafprijs van de Logan MCV, een stationwagonversie van de Logan, bekendgemaakt. De auto belooft een echte prijsbreker te worden.
Dacia heeft de vanafprijs van de Logan MCV, een stationwagonversie van de Logan, bekendgemaakt. De auto belooft een echte prijsbreker te worden.
Dacia heeft met de Logan MCV namelijk de goedkoopste stationcar van Nederland in het programma. Met een prijs van 9.995 euro is de Logan MCV de enige stationcar onder de magische 10.000 euro-grens.
Deze basisversie krijgt een 1,4-liter met 75 pk onder de kap. Daarna volgt de 1,6-liter met 90 pk. Nieuw in het programma is de 1,6-liter 16V motor met 105 pk die de stationwagen een topsnelheid geeft van 174 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u verloopt in 11,8 seconden. Ook de 70 pk dieselmotor is in de Logan MCV leverbaar.
De stationwagen heeft een wielbasis die liefst 27 centimeter langer is dan die van de sedan. De totale lengte is 4,45 meter: exact twintig centimeter meer dan de vierdeurs. De simpelste versie weegt 1.165 kilo; de diesel legt 1.205 kilo op de schaal.
Dankzij de verlenging is binnenruimte fors. Het is zelfs mogelijk de MCV met een derde zitrij te bestellen, zodat er ruimte is voor zeven personen. Volgens Dacia vinden mensen met een lengte tot 1,90 meter een perfecte zitplaats op de achterste bank. De passagiers op de derde zitrij zitten overigens gewoon in de rijrichting.
Dacia dacht niet alleen aan de inzittenden: ook de bagageruimte is bovengemiddeld. In de standaarduitvoering met alleen de normale achterbank is er ruimte voor 700 liter. Wanneer die is neergeklapt, biedt de MCV, die twee achterdeuren heeft die naar de zijkanten openzwaaien, een ruimte van 2.350 liter. Wanneer de Logan is ingericht als zevenzitter, blijft er ruimte over voor 200 liter bagage. De verschillende bakjes en vakjes binnenin de Logan meten samen een inhoud van 54 liter.
Deze basisversie krijgt een 1,4-liter met 75 pk onder de kap. Daarna volgt de 1,6-liter met 90 pk. Nieuw in het programma is de 1,6-liter 16V motor met 105 pk die de stationwagen een topsnelheid geeft van 174 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u verloopt in 11,8 seconden. Ook de 70 pk dieselmotor is in de Logan MCV leverbaar.
De stationwagen heeft een wielbasis die liefst 27 centimeter langer is dan die van de sedan. De totale lengte is 4,45 meter: exact twintig centimeter meer dan de vierdeurs. De simpelste versie weegt 1.165 kilo; de diesel legt 1.205 kilo op de schaal.
Dankzij de verlenging is binnenruimte fors. Het is zelfs mogelijk de MCV met een derde zitrij te bestellen, zodat er ruimte is voor zeven personen. Volgens Dacia vinden mensen met een lengte tot 1,90 meter een perfecte zitplaats op de achterste bank. De passagiers op de derde zitrij zitten overigens gewoon in de rijrichting.
Dacia dacht niet alleen aan de inzittenden: ook de bagageruimte is bovengemiddeld. In de standaarduitvoering met alleen de normale achterbank is er ruimte voor 700 liter. Wanneer die is neergeklapt, biedt de MCV, die twee achterdeuren heeft die naar de zijkanten openzwaaien, een ruimte van 2.350 liter. Wanneer de Logan is ingericht als zevenzitter, blijft er ruimte over voor 200 liter bagage. De verschillende bakjes en vakjes binnenin de Logan meten samen een inhoud van 54 liter.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Eerste Dacia Stepway had bijna 20 jaar geleden een vleugje Range Rover
20 jaar terug
AutoWeek haalde Dacia Logan als eerste naar Nederland
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Dacia Logan MCV: ultiem voordelige stationwagon?
Op Zoek Naar
Deze nuchtere stationwagons koop je voor €5.000
Nieuws