AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Cross-overs behalen mijlpaal in Verenigde Staten
8
Wie een willekeurige showroom binnenloopt, wordt bijna overspoeld door het aanbod aan cross-overs dat automerken in de aanbieding hebben. Ook in de Verenigde Staten blijkt het segment mateloos populair.
Wie aan het wagenpark van de Verenigde Staten denkt, krijgt algauw beelden van pick-ups en enorme sedans op z'n netvlies. Het is ook niet voor niets dat het sedansegment al jarenlang op rij de grootste is. Dit jaar is daar plots verandering in gekomen.
SUV's en cross-overs maakten in mei van dit jaar namelijk 36,5 procent van de nieuw verkochte auto's uit. Daarmee is het segment voor het eerst groter dan dat van de sedans (35,4 procent). Met name grotere modellen als de Nissan Rogue (hier X-Trail geheten) zijn er behoorlijk in trek.
In de eerste vijf maanden van dit jaar - zo meldt Automotive News - werden er 2,6 procent meer cross-overs en SUV's verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar.
Lees ook
Test: Nissan Micra (2025) – Copy paste Renault 5?
Nieuws
‘Kale’ Tesla Cybertruck RWD is alweer geschrapt
Nieuws
20 verschillende modellen: deze Stellantis-auto’s zijn er met ‘Hybrid 145’-aandrijflijn
Nieuws
Grote verschillen tussen merken in tevredenheid over werkelijke actieradius vs WLTP
Nieuws