BMW X5 xDrive40e heeft 14 procent bijtelling

BMW X5 xDrive40e
BMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40eBMW X5 xDrive40e
Het segment van grote premium-SUV's met 14 procent bijtelling groeit gestaag. De nieuwste inzending is de BMW X5 xDrive40e.

Net als de Volvo XC90 T8 en de Porsche Cayenne S e-Hybrid is deze BMW X5 xDrive40e een plug-inhybride.

De aandrijflijn van de BMW bestaat uit een benzinemotor en twee elektromotoren. De benzinemotor is een 2,0-liter Twin-Power viercilinder met 245 pk en 350 Nm. De eerste elektromotor mobiliseert 113 pk, de andere 75 pk. Het piekvermogen van de aandrijflijn is 313 pk en het maximumkoppel is 450 Nm.

Ter vergelijking: de Porsche Cayenne S e-Hybrid is goed voor 416 pk en 590 Nm, de Volvo XC90 heeft de beschikking over 400 pk en 640 Nm. Qua kracht kan de BMW z'n rivalen dus niet helemaal bijbenen.

De BMW X5 xDrive40e sprint in 6,8 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid is begrensd op 210 km/h. Wie geheel elektrisch rijdt, ziet de begrenzer zakken naar 120 km/h. De volledig elektrische actieradius is 31 km.

Belangrijker voor de leasemarkt is natuurlijk de bijtelling. De BMW heeft een CO2-uitstoot van 77 g/km. Hierdoor valt de auto in de categorie van 14 procent bijtelling, net als de Porsche en de Volvo.

De definitieve prijs van de BMW X5 xDrive40e is nog niet bekend. Waarschijnlijk komt de prijs in de buurt van die van de beide concurrenten te liggen.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (108)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.