AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW: 'Pas over 20 jaar waterstofauto'
8
BMW is van mening dat de waterstofauto nog wel even op zich laat wachten. Om de tussenliggende periode te overbruggen, werken de BMW-ingenieurs aan een elektrische auto.
Dit zegt Jochen Schmalholz, BMW's director of Clean Energy, in een interview met het Australische Drive. Vooral het gebrek aan infrastructuur is volgens Schmalholz de reden dat de grootschalige introductie van waterstofauto's vijftien tot twintig jaar op zich laat wachten. Er zijn nu nog namelijk nog maar vijf waterstoftankstations in de wereld: één in de Verenigde Staten en vier in Duitsland.
Tot die tijd zet BMW in op de elektrische auto, aldus Schmalholz: "Onze ingenieurs zijn inderdaad met de ontwikkeling van een elektrische auto bezig, maar er zijn nog geen plannen om deze ook in productie te nemen. We zijn er niet helemaal van overtuigd dat een dergelijke auto zal werken voor ons merk. Maar als onze kopers het willen en we winst kunnen maken op een elektrische auto, dan komt –ie er."
Volgens de media-tamtam toont BMW een bijzondere concept-car op de Autosalon van Genève. Het studiemodel zou aangeven in welke richting het Duitse merk qua milieutechnologie denkt. De Nederlandse importeur wilde geen commentaar geven op deze berichten.
Tot die tijd zet BMW in op de elektrische auto, aldus Schmalholz: "Onze ingenieurs zijn inderdaad met de ontwikkeling van een elektrische auto bezig, maar er zijn nog geen plannen om deze ook in productie te nemen. We zijn er niet helemaal van overtuigd dat een dergelijke auto zal werken voor ons merk. Maar als onze kopers het willen en we winst kunnen maken op een elektrische auto, dan komt –ie er."
Volgens de media-tamtam toont BMW een bijzondere concept-car op de Autosalon van Genève. Het studiemodel zou aangeven in welke richting het Duitse merk qua milieutechnologie denkt. De Nederlandse importeur wilde geen commentaar geven op deze berichten.