AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW M verlangt naar topmodel
27
Nu de Mercedes-AMG GT en de vernieuwde Audi R8 eraan komen, begint men bij BMW ook te verlangen naar een absoluut topmodel.
Carsten Priest, verantwoordelijk voor de productontwikkeling bij BMW M, bevestigt dat de performance afdeling van BMW ook graag een zelfstandig model zou maken. Tot nu toe beperkt M GmbH zich tot het upgraden van bestaande BMW-modellen. Daarmee zijn ze behoorlijk succesvol, maar een eigen vlaggenschip geldt voor Priest en consorten als de ultieme droom.
Hij wijt het uitblijven van een topmodel aan de anders gestelde prioriteiten binnen het bedrijf. Zo zou het i-project, waar de i3 en i8 uit voort zijn gekomen, miljarden hebben gekost. Geld dat niet in BMW M gestopt kon worden. Priest zegt dat 'M-werknemers het zelfs in hun vrije tijd zouden doen', maar dat er vooralsnog geen plannen voor een supercar op tafel liggen.
PRIVATE LEASE BMW
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Reportage
Waarom de BMW X5 4.8is de M-badge best had mogen dragen
Nieuws
11 Europese autobouwers en toeleveranciers gaan samen software ontwikkelen
Nieuws
Elektrische BMW 'M3' nu ook op de openbare weg
BMW 1-serie vanaf 2019 (F40) - Occasion aankoopadvies
Vergelijkende test