AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW bestverkopende luxe-fabrikant februari
67
Blijkbaar hebben de luxe-fabrikanten relatief weinig last van de crisis. Vooral bij Audi en BMW gaat het lekker, die laatste nam zelfs de koppositie over van de rivaal uit Ingolstadt. Wereldwijd verkocht BMW maar liefst 114.908 auto's.
Wereldwijd wist BMW, samen met submerken Mini en Rolls-Royce, 114.908 auto's te slijten. Dat is 4,7 procent meer dan de maand ervoor. De groei komt voornamelijk uit China, het Verenigd Koninkrijk en Rusland, terwijl het in Europa merkbaar minder ging. Vooral de X1 en de 3-serie zijn momenteel in trek, terwijl de zaken bij dochteronderneming Mini beduidend minder gaan. Over de eerste twee maanden van 2013 222.207 voertuigen verkocht. Dat is 9,2 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
In totaal staat Audi op dit moment op 221.800 verkochte auto's, 9,4 procent meet dan op dit moment in 2012. Bij Audi doen vooral de A1 en Q3 het op dit moment erg goed. Februari was met zo'n 110.000 verkochte voertuigen iets minder goed dan de maand ervoor.
Ondertussen voelen ze bij Mercedes-Benz wel degelijk de effecten van de crisis. De teller staat na twee maanden op 184.978 verkochte voertuigen, 1,3 procent meer dan vorig jaar. Toch zakte de verkopen in februari in ten opzichte van januari. Men hoopt met de komst van modellen als de CLA het tij dit jaar te kunnen keren.
PRIVATE LEASE BMW
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Nieuwe BMW X5: met Neue Klasse-design de 3-serie achterna
Designdrive BMW 6-serie E24: waarom dit de ultieme sharknose en een designicoon is
Autotest
Praktijkervaring BMW Z4 (E89): klapdak last of gemak?
Nieuws
Spelen maar: BMW geeft 50 procent korting op Individual-lakken
Nieuws