AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autonieuws
126

Ouderwets goedkoop, ouderwets kaal

Back to Basics: Suzuki Celerio

  • Jan Lemkes
  • Autonieuws
26 augustus 2017 om 10:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Back to basics:

 Zijn basismodellen nog altijd 'showroomlokkertjes', of kun je daadwerkelijk gelukkig worden met een instapper? In 'Back to basics' zoeken we het uit!

Met z'n vanafprijs van €10.799 is de Suzuki Celerio de goedkoopste nieuwe auto van Nederland, maar voor dat bedrag krijg je een auto die ook qua uitrusting een echte zeldzaamheid is.

Suzuki Celerio 1.0 Economy
€10.799

Een jaar geleden pronkte de Celerio nog op deze site als de enige auto die voor minder dan €10.000 de jouwe kon zijn. Sinds de rijklaarmaakkosten in de nieuwprijs zijn opgenomen is dat niet meer het geval, maar de kleine Japanner is nog altijd de goedkoopste nieuwe auto. Suzuki heeft het schrapen dan ook tot een kunstvorm verheven. De 1.0 Economy, die overigens is voorzien van dezelfde 68 pk sterke driecilinder als duurdere varianten, is aan alle kanten kaalgeplukt.

Naafdoppen
We opteren uiteraard voor 'Superior White' (foto 2), want dat is de enige kleur waarvoor geen meerprijs geldt. De lak wordt netjes op de bumpers aangebracht, maar de buitenspiegels en handgrepen blijven zwart. Van lichtmetaal is natuurlijk geen sprake en zelfs wieldoppen zijn optioneel. Economy-kopers krijgen in plaats daarvan zilvergrijs gespoten 'staaltjes' met kunststof naafdoppen mee.

Achterruitverwarming
Uiterlijke opsmuk kan gemist worden, maar binnenin is de weelde helemaal ver te zoeken. Airco ontbreekt en wie de verkoeling vervolgens elders zoekt, wordt geconfronteerd met ramen die ook voorin om ouderwets handwerk vragen. Ook het dashboard oogt wat povertjes. Suzuki spreekt wel van 'radiovoorbereiding', maar dat behelst slechts de bedrading. Wie speakers wil, moet bijbetalen en de radio zelf moet je maar van huis meenemen. Of het hier lukt om een goede zitpositie te vinden is bovendien de vraag, want hoogteverstelling van het stuur én de stoel zijn pas aanwezig vanaf het tweede uitrustingsniveau. Twee blanco schakelaars bij de ventilatiebediening herinneren niet alleen aan de afwezige airco, maar ook aan het ontbreken van achterruitverwarming. Inderdaad: deze Suzuki heeft géén draadjes in de achterruit! Ook die andere oplossing voor zichtbelemmerende goedjes op de achterruit - een ruitenwisser - ontbreekt. Wie wil wissen en sproeien, koopt maar een Comfort.

Zonneklep
Vloermatten, handgrepen aan het plafond en zelfs de zonneklep voor de passagier, het schittert allemaal door afwezigheid. Passagiers die zichzelf willen laven aan de luxe van zo'n stukje kunststof mét een make-upspiegeltje, hadden de benodigde €84,16 maar zelf op tafel moeten leggen. De bestuurder kan zichzelf wel onttrekken aan het verblindende licht van het voornaamste hemellichaam, maar blijft mooi wel met z'n tolbonnetje zitten. In iedere andere Celerio kan dat papiertje middels een clipje aan de zonneklep worden bevestigd, maar voor niets gaat… de zon op, inderdaad.

Ook de bagage komt er bekaaid vanaf, want die €112,13 voor een hoedenplank drijft de prijs fors op. De bagageruimte laat zich wel uitbreiden, maar de achterbankleuning bestaat uit één geheel. Dat hoofdsteunen er bovendien niet in zitten voor de achterpassagiers, moge duidelijk zijn.

Het kan wel
Is zo'n Celerio dan altijd behelpen? Dat gelukkig niet. Om te beginnen is het een wereldauto die (ook) met het oog op groeimarkten is ontwikkeld, en daarmee heeft Suzuki wat ons betreft een uitstekend excuus voor die karigheid . Bovendien: wie voor €12.199 één stap verder gaat en voor de 1.0 Comfort kiest, gaat met een auto naar huis die met onder meer airco, audio mét stuurwielbediening en bluetooth, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bedienbare ramen voor en alle 'vanzelfsprekendheden' als achterruitverwarming, handgrepen, een hoedenplank, een deelbare achterbank en hoogteverstellingen behoorlijk compleet is voor een evengoed erg schappelijk bedrag. Maarja, dan moet je wel €1.400 extra betalen. Is hij wat jou betreft die investering waard?

  • Houd me op de hoogte over de Suzuki Celerio
Suzuki Suzuki Celerio Back to basics

Uitgelicht aanbod

    1.0 Comfort | AUTOMAAT |

    Suzuki Celerio 1.0 Comfort | AUTOMAAT |

    • 2016
    • 76.909 km

    € 8.925

    1.0 Comfort Nagano

    Suzuki Celerio 1.0 Comfort Nagano

    • 2018
    • 30.285 km

    € 9.949

    1.0 Comfort Nagano

    Suzuki Celerio 1.0 Comfort Nagano

    • 2018
    • 28.136 km

    € 9.949

Meer Suzuki Celerio occasions

Lezersreacties (126) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Suzuki Celerio specificaties
  • Suzuki Celerio occasions
  • Suzuki Celerio video's
Advies en informatie
  • Suzuki Celerio tests
  • Suzuki Celerio gebruikersreviews
  • Suzuki Celerio index
PREMIUM
Suzuki Celerio - Peugeot 108 - Mitsubishi Space Star

Suzuki Celerio - Peugeot 108 - Mitsubishi Space Star

Waarom zou je het volle pond betalen voor een A-merk, als er ook voordeliger opties bestaan...

Lees meer
Triotest - Suzuki Celerio vs Space Star en Peugeot 108

Triotest - Suzuki Celerio vs Space Star en Peugeot 108

108

Suzuki brengt met de Celerio een directe concurrent voor de spotgoedkope Mitsubishi Space Star....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Suzuki knipt Celerio en Baleno uit Europese modellengamma

    Suzuki knipt Celerio en Baleno uit Europese...

    42
    • 13 november 2019
  • Review
    Suzuki Celerio 1.0 Comfort (2017)

    Suzuki Celerio 1.0 Comfort (2017)

    14
    • 18 april 2019
  • Review
    Suzuki Celerio 1.0 Comfort (2015)

    Suzuki Celerio 1.0 Comfort (2015)

    15
    • 18 maart 2018
  • Autonieuws
    Officieel: Suzuki Celerio X

    Officieel: Suzuki Celerio X

    25
    • 1 december 2017
  • Review
    Suzuki Celerio 1.0 Comfort (2017)

    Suzuki Celerio 1.0 Comfort (2017)

    21
    • 29 november 2017
  • Review
    Suzuki Celerio 1.0 Comfort (2017)

    Suzuki Celerio 1.0 Comfort (2017)

    6
    • 24 november 2017
  • Autonieuws
    Dít is de gefacelifte Suzuki Celerio!

    Dít is de gefacelifte Suzuki Celerio!

    38
    • 9 oktober 2017
Merk
Merk
  • Suzuki Swift 1.5 Exclusive – 2005 – 293.698 km - Klokje Rond

    Suzuki Swift 1.5 Exclusive – 2005 – 293.698...

    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Suzuki verdubbelt garantie

    Suzuki verdubbelt garantie

    41
    • 6 januari 2021
  • Review
    Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid Style (2020)

    Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid Style...

    6
    • 4 januari 2021
  • Review
    Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Select (2020)

    Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid...

    6
    • 4 januari 2021
  • Review
    Suzuki Ignis 1.2 Allgrip Smart Hybrid Select (2020)

    Suzuki Ignis 1.2 Allgrip Smart Hybrid Select...

    5
    • 3 januari 2021
  • Review
    Suzuki Swift 1.2 Select (2017)

    Suzuki Swift 1.2 Select (2017)

    6
    • 29 december 2020
  • Review
    Suzuki Wagon R (1998)

    Suzuki Wagon R (1998)

    3
    • 27 december 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep