AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Autoverkopen in de lift
47
Na het rampjaar 2009 zijn de autoverkopen zich weer aan het herstellen. Maart was een goede maand en de branche kan tevreden terugkijken op het eerste kwartaal.
In maart van dit jaar zijn 31 procent meer auto's verkocht dan in maart van het vorige jaar, toen de crisis volop aan de gang was. In januari en februari stegen de verkopen al met elf procent, zodat in het eerste kwartaal een plus wordt genoteerd van zeventien procent. Dat meldt de website dealersupportnet.
Volkswagen is opnieuw het grootste merk in Nederland. In het eerste kwartaal werden 15.088 auto's verkocht. Toyota is tweede en zag in de eerste drie maanden de verkoop groeien met 22,9 procent ten opzichte van die periode in het vorige jaar. Ford en Opel zijn de nummer drie en vier. Op de vijfde plek is er opnieuw een enorme groeier: Renault verkoopt met een aantal van 10.866 auto's 63 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2009.Lees ook
Nieuws
Nieuwe Mitsubishi Grandis: terug als Renault Symbioz
Nieuws
Tesla Model Y in juni weer de nummer één van Nederland
Nieuws
Autoverkopen: Nog niet 1 op de 5 nieuwe elektrische auto's is van particulier
Skoda Superb Combi 2.0 TDI - 2013 - 460.635 km - Klokje rond
Nieuws