Autobranche merkt (nog) niets van BTW-verhoging

portemonnee
Chevreloet Aveo BTW voordeelStam geeft de BTW cadeauBTW weg ermee!Geen Btw0% Btw
Over twee weken stijgt het BTW-tarief van 19 naar 21 procent, maar om nou te zeggen dat er daardoor een run is op bijvoorbeeld auto's - nee.

De Volkskrant deed een inventarisatie naar de effecten van de BTW-stijging, en bekeek onder meer de autobranche. Toyota adverteert flink met de BTW-verhoging: 'U heeft nog zeventien dagen' lezen we prominent in paginagrote advertenties. "Wij verwachten niet dat de advertenties mensen zonder plannen om een nieuwe auto te kopen over de streep trekken", zegt Rutger Kerstiens van Toyota. "Maar het zou voor automobilisten die al latent de wens hebben een nieuwe auto te kopen net de doorslag kunnen geven dat nu te doen".

In de verkoopcijfers van auto's is het effect van de aanstaande BTW-stijging nog onzichtbaar, stelt De Volkskrant in haar zaterdageditie. Dat geldt overigens ook voor de aanschaf van keukens, badkamers en mensen die verbouwingsplannen hebben.

Bij fotoserie: Het wachten is op een actie van het eerste automerk/dealer dat het nieuwe BTW-percentage van 21% als korting geeft aan de consument.

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.