Autobranche merkt (nog) niets van BTW-verhoging
De Volkskrant deed een inventarisatie naar de effecten van de BTW-stijging, en bekeek onder meer de autobranche. Toyota adverteert flink met de BTW-verhoging: 'U heeft nog zeventien dagen' lezen we prominent in paginagrote advertenties. "Wij verwachten niet dat de advertenties mensen zonder plannen om een nieuwe auto te kopen over de streep trekken", zegt Rutger Kerstiens van Toyota. "Maar het zou voor automobilisten die al latent de wens hebben een nieuwe auto te kopen net de doorslag kunnen geven dat nu te doen".
In de verkoopcijfers van auto's is het effect van de aanstaande BTW-stijging nog onzichtbaar, stelt De Volkskrant in haar zaterdageditie. Dat geldt overigens ook voor de aanschaf van keukens, badkamers en mensen die verbouwingsplannen hebben.
Bij fotoserie: Het wachten is op een actie van het eerste automerk/dealer dat het nieuwe BTW-percentage van 21% als korting geeft aan de consument.
Lees ook

Fiat onthult ‘nieuwe’ zevenzitter in Brussel

Santana is terug: Spaans automerk herleeft met ... Chinese pick-ups

Hyundai Staria vernieuwd: uitgesproken ruimtereus omarmt fysieke knoppen

Auto op naam van uitgeschreven bedrijf? RDW beëindigt tenaamstelling
