AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Audi RS6 met 702 pk
55
Een stationwagen met 580 pk is absurd. Maar daar denken de mannen van MTM anders over. De stationwagen is in dit geval een Audi RS6 Avant en na een bezoek aan MTM mag er nog een 'R' achter die zes.
Wie 3.999 euro neertelt bij de Duitse tuningsfirma ziet het vermogen van zijn beest uit Ingolstadt opgekieteld worden tot 656 pk bij 6.180 tpm. Het koppel stijgt dan tot 785 Nm. Een stijging van 76 pk en 135 Nm ten opzichte van de standaardversie. Op verzoek kan ook de begrenzer later ingrijpen. Dit kan dan gebeuren bij 279, 290 of 310 km/u. De MTM-RS6 R gaat van nul naar honderd in 3,9 seconden. Een winst van 0,7 seconden. Al de verbeterde waarden worden bereikt door simpelweg het motormanagement aan te passen. Maar daar houdt het niet op. Er is namelijk ook nog een kit waarmee MTM 702 pk uit de 5,0-liter V10 weet te persen. Dit komt door een ander uitlaatsysteem, een vrijer ademend luchtfilter en aangepaste katalysatoren. Deze set kost 9.950 euro. De prestatiecijfers van dit pakket zijn nog niet bekend.
Wie dan nog niet tevreden is, kan nog verder gaan. De voorremmen kan je upgraden door gegroefde schijven van maar liefst 405mm en zespots remklauwen. Een bescheiden koolstofvezel voorspoiler kan worden gemonteerd, evenals een diffuser achter van het zelfde materiaal. Naar wens kan het onderstel aangepast worden en om het af te maken zijn er 21 inch wielen of 20" gesmede wielen van MTM bimoto die lichter zijn waardoor de auto een nog betere pk/gewichtsverhouding krijgt. Voor dit alles ben je dan wel minimaal 15.500 euro kwijt.
PRIVATE LEASE Audi A6
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Audi A6 e-Hybrid: tot 102 kilometer elektrisch en vanaf €70.000
Vergelijkende test
Audi A6 Avant e-tron vs. Zeekr 001 vs. Nio ET5 Touring - elektrisch, praktisch en premium
Nieuws