Audi E-tron krijgt facelift
Fase twee
Audi's eerste elektrische SUV krijgt binnenkort een facelift. De vernieuwde Audi E-tron kunnen we je dankzij een kakelverse set spionageplaten al van alle kanten laten zien.
In 2018 kwam Audi met de E-tron op de proppen, een elektrische SUV waarvoor het de tot dan toe voor plug-in hybride motorversies gebruikte aanduiding e-tron omtoverde tot modelnaam. De inmiddels zo'n drie jaar oude Audi staat op het punt te worden gefacelift.

Audi E-tron
Wat Audi op designvlak precies voor de E-tron in petto heeft, is nog niet helemaal helder. Het front van de elektrische SUV is enthousiast met camouflagestickers beplakt, al geeft de plaatsing van de plakkers natuurlijk wel aan dat er het een en ander gaat veranderen. Het lijkt erop dat Audi de E-tron visueel iets dichter bij de jongere en kleinere Q4's e-tron wil brengen. De koplampen zijn nog afgeplakt en ook de uitloper aan de onderkant ervan lijkt behouden te blijven, maar reken in ieder geval op een gewijzigde lichtsignatuur. Audi lijkt de grille te vernieuwen en getuige de plakkers aan de achterkant van de SUV wordt ook hier het een en ander fijngeslepen. De ledstrip die de achterlichten met elkaar verbindt is nog afgeplakt maar zal gewoon terugkeren. Ongetwijfeld past Audi ook het interieur van de E-tron aan, we verwachten onder meer nieuwe infotainment.
Onlangs wist Audi de actieradius te vergroten, maar volgens de geruchtenmolen krijgt de vernieuwde E-tron volgend jaar nieuwe accupakketten. Of dat daadwerkelijk het geval gaat zijn en wat dat eventueel zou betekenen voor de actieradius, is nog niet bekend. Natuurlijk gaan de aanpassingen niet alleen voor de reguliere E-tron, maar ook voor de E-tron Sportback gelden. We verwachten de herziene E-trons niet voor de eerste helft van 2022 op de markt. Sinds de Nederlandse marktintroductie zijn er in ons land ruim 8.500 E-trons geregistreerd. In 2019 had de auto zijn beste verkoopjaar, toen verkocht Audi er ruim 4.100 exemplaren van.
PRIVATE LEASE Audi e-Tron
Uitgelicht aanbod

Audi e-Tron 50 q LAUNCH PANODAK LEDER LMV 41000KM
- 2019
- 41.527 km

Audi e-Tron 55 quattro advanced Pro Line Plus 95 kWh | LEDER | HEAD-UP DISPLAY | 360 GRADEN CAMERA | PANO SCHUIF/OPENDAK |
- 2019
- 73.202 km

Audi e-Tron 55 408pk quattro advanced 95 kWh + Nardogrijs Warp + B&O + Panoramadak
- 2019
- 75.900 km
Lees ook

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (42) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.