AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Achteruitkijkspiegel - Kia Cee'd

53 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
Aan boord van de opgefriste Kia Cee'd nemen Roy en Marco een week door met vooral beursnieuws. Ferrari gaat namelijk aandelen uitgeven en bij Tesla is er juist veel commotie rondom hun aandeel. Daarnaast is er aandacht voor twee lezersvragen en zitten de heren met een probleem: hoe krijgen ze de op woensdag opgenomen aflevering op zaterdag online?

PRIVATE LEASE Kia Ceed

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (53)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 7
Heren, weer bedankt voor het filmpje. Een algemene vraag: Is het niet mogelijke om via Cookies of profielinstelling de filmpjes standaard op 720P te gaan laten afspelen of zelfs te gaan 1080P toe te voegen. Ik kijk namelijk liever de website dan via Youtube.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Weer leuk gedaan mannen! Wel jammer dat anno 2015 de vliegende auto nog niet bestaat. We zullen het moeten doen met zelfrijdende Tesla's.
Anoniem
Anoniem
  • 7
Op zich een leuk filmpje, maar het viel me op dat het woord "diesel" in 11 minuten niet is gevallen. Denial of gewoon omdat het niet live is? En heren, niet proberen een wedstrijdje te houden wie het snelst kan praten, Roy wint toch wel, maar het komt de verstaanbaarheid niet ten goede, en Roy, ik heb echt heel snel geluisterd.....Marco kon het overigens eventjes niet laten door cynisch over de fantastische KIA te spreken.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Wat is er opeens mis met de Ecoboost 3 cilinder van Ford? Die wordt niet genoemd. Opel en PSA hebben de beste?!
vettebak
vettebak
  • 1
Marco, volgende keer beter opletten bij de film. De tijd van jouw horloge zou niet veranderd moeten zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Bimmert, ik heb alleen maar een Mazda Raceways/Laguna Seca katoenen hoedje, mag dat ook, of ben ik dan niet meer geloofwaardig als complotter?
Anoniem
Anoniem
  • 1
Rijdt zo'n zaadje een beetje? Ik vindt de vorm het een beetje afgekeken van de V40. Verder leuk filmpje heren. Bedankt en een goed weekend.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@VA, het is maar dat U het weet, maar aan mensen die ik vind met dt schrijven besteed ik verder geen aandacht meer.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Tegen 2045 gaat het beslist beter, dan is Roy al wat ouder en dan gaat hij vanzelf wat trager praten...
Anoniem
Anoniem
  • 8
Mensen wordt alstublieft iets socialer (kom eens wat meer onder de mensen) of volg een taalcursus. Roy en Marco zijn prima te verstaan zonder enige moeite.

ADHDers zijn een heel ander soort.
PiVN
PiVN
  • 1
Er zijn genoeg merken die problemen netjes oplossen, dus zo uniek is Tesla daarin ook weer niet. Tesla zet zichzelf neer als concurrent voor de duurdere merken. Dan mag je toch gewoon kwaliteit verwacht, ook al is het een relatief nieuw merk (Roadster is er al sinds 2010). Een Mercedes S-klasse of Audi A8 komt ook niet weg met allerlei bugs omdat er allemaal nieuwe technieken inzitten, laat staan problemen met waterstof. Dat van 'super positief naar super negatief' kan ook gezien worden als van 'mega gehypet naar realistische plek.' Tesla/elektrisch rijden mag als de toekomst gezien worden, maar als er twijfelachtige kwaliteit geleverd wordt mag dat ook worden gezegd. Revolution-nl zal mij wel gaan beschuldigen dat ik een petrolhead ben:P

@vettebak
computergestuurd horloge zeg maar, anders zou het eind van het filmpje hetzelfde moment zijn als de upload terwijl ze niet in het kantoor zijn en er nog ge-edit moet worden. Dus ze hadden ruim voor 8 uur moeten instellen om op tijd te zijn.
straatos
straatos
  • 0
Da's het probleem met de hele aandelenmarkt, één bedenkelijk bericht kan meteen de koers beinvloeden. Zeker bij Tesla, waarvan de koers sowieso volgens deskundigen wat (erg) hoog ligt.... Wat Ferrari betreft: 10.000 op 80 miljoen new car sales jaarlijks is 1 op de 8000 verkochte auto's. Mwoah. Leuke aflevering!
Springbok
Springbok
  • 5
Ik heb er ook totaal geen moeite mee om Roy en Marco te volgen. Geen idee waar dat gezeur over gaat. Verder leuk filmpje heren!!
Anoniem
Anoniem
  • 2
@pmucp omdat er weinig over diesel te melden is misschien?
Je kan ook gewoon een paar goede speakers kopen de beide heren zijn prima en zonder problemen te verstaan. Wel mooi weggewerkt in de navigatie.
Bimmert
Bimmert
  • 6
Ik versta de heren ook prima. Moet er wel bij zeggen dat ik premium speakers heb.
mryoungandangry
mryoungandangry
  • 5
Leuke grap. Ik ben eigenlijk wel blij dat het een keer niet over dieselgate gaat, om twee redenen:

A) er is niet zoveel nieuws te melden
het hoeft - dat zou vele van de reaguurders hier moeten aanspreken - toch niet altijd over VW te gaan?
Anoniem
Anoniem
  • 2
@mcucp. U is met een kleine letter.... iedere gek zn gebrek.
Kminne
Kminne
  • 3
LOL @ Bimmert

Leuk gemaakt trouwens dat display, dat mag best wel even gezegd worden.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Och, Och, heren, U zult toch moeten toegeven dat het met Michiel aan boord een stuk beter verstaanbaar is. Ik heb ooit Roy zelf eens gevraagd waarom hij zo snel sprak, en zijn antwoord was toen inderdaad, dan moeten de mensen maar sneller luisteren. Doodvermoeiend vind ik dat, maar ja ik luister op wat (Jspanse) laptop speakers.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@pepp, 'early adaptors' is het nieuwe 'start up'. kortom, populair doen met nieuwe termen die stiekem niks nieuws betekenen, alleen ze klinken in bepaalde context gewoon mega super ruig en 'state of the art'
Der dicke Hund
Der dicke Hund
  • 0
@Voitures Allemandes: U mag met een hoofdletter, maar alleen als ge echt achting hebt voor de aangesprokene dacht ik. :-)
Assenaar
Assenaar
  • 3
@Unotlikeme: U snapt hem niet. Roy bedoelt early adopters, niet early adapters. 1 letter, wereld van verschil.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@synecdoche, dat bedoel ik ook typfoutje sorry
Anoniem
Anoniem
  • 5
Zelfs op mn premium smartphone versta ik Roy uitsteekbaar.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Ik heb het ook prima kunnen verstaan. Hij was weer leuk.
Anoniem
Anoniem
  • 7
Maar goed, waar ik vanmorgen wel mee wakker had willen worden was:

Hallo Marco, we gaan iets moois doen. "Wat, Roy?" Nou dit: We hebben via de VIN lijst een eigenaar (geen leasert) opgespoord van een VAG sjoemeldiesel. Hij is bereid mee te werken aan het volgende: De auto gaat naar onze rollenbank man en alle prestaties worden gemeten. Daarna gaan we met de auto naar TNO die alle uitstoot waarden vastlegt. Als dan in Januari VAG begint met de software updates, gaat de auto naar de reguliere garage om bewerkt te worden, en daarna weer terug naar TNO om opnieuw te meten en ook gaat de auto weer op de rollenbank. Dan hebben we tenminste een beetje inzicht waar het over gaat. "D'as heel mooi Roy gaat het wel buiten de importeur om?" Natuurlijk Marco,wij zijn onafhankelijk....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Eens met @pmucp, maar ik zou de tekst omgewisseld hebben: het langste deel voor Marco.
Anoniem
Anoniem
  • 0
J. Cash, Roy is de senior in het gezelschap, die weet de belangrijke dingen eerst.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Zoveel opgeslagen kennis. Er zit zelfs zoveel in, dat het er veel te snel uitkomt. Liever Marco dus.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@pmucp, Whaha dat klinkt als echte journalistiek
Koop niet blind
Koop niet blind
  • 2
Om nu elke week alleen maar te beppen over dat diesel gedoe in de Achteruitkijkspiegel... Alleen omdat een paar zure gasten hier enkel en alleen uithangen om een automerk te bashen. Daar is deze rubriek niet voor. Gelukkig.

Daarbij, het is al een dossier op zich. Tip van de dag: Neus daar nog even rond, en plaats daar nog een paar honderd zure reacties. Veel plezier!!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Hoezo zure reacties? Sommige-ik zeg wel sommige- van de 321 reacties bij (bijvoorbeeld) "Software-update VW-motoren vaak onvoldoende" waren écht om je een breuk te lachen. Meen ik mij te herinneren, want ik ga ze niet nog eens alle 321 herlezen.
En wat @pmucb zegt, daar zit wat in: onderzoeksjournalistiek, dat moet kunnen. Dat zou moeten kunnen. Niet in de achteruitkijkspiegel misschien, maar toch: Zou moeten kunnen!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Och, Koop niet Blind, na het lezen van uw reactie hierboven is er toch geen enkele noodzaak om te kijken of elders nog meer zure reacties te vinden zijn?
Koop niet blind
Koop niet blind
  • 0
@pmucp
Prima toch? Dan nu niet meer zo negatief 😃

En dat terwijl ik je nog wel veel plezier heb gewenst... Zo zuur is dat toch niet?
Koop niet blind
Koop niet blind
  • 0
@Johnny Cash
Jawel, maar sommige lieden weten bij werkelijk èlk artikel, dat er volledig los van staat, over de diesel van hun buurman te piepen. Zoveel frustratie bij die Jappenbakrijders... Haha
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Koop niet blind, zoals U wellicht weet is er op het ogenblik iets aan de hand met dieselmotoren, sommigen gaan zelfs zover dat als gevolg daarvan de autoindustrie in ernstige problemen zou kunnen komen, en daarmee bijvoorbeeld ook periodieken zoals Autoweek. Het lijkt daarom wel gepast dat hier wat aandacht aan wordt besteed. En bij mij staan twee (zelfbetaalde) diesels voor de deur dus ik wil eigenlijk ook wel iets meet weten wat er nou aan de hand zou kunnen zijn. U niet? En tenslotte wat is daar volgens U negatief aan?
Koop niet blind
Koop niet blind
  • 0
@pmucp
U heeft boter op uw hoofd? Gezien uw vele reacties houdt u redelijk vinger aan de pols. U leest de relevante artikelen erover en u reageert actief. Dan kan het u niet ontgaan zijn dat er toch ook wel aardig wat zeurders reageren. Dat draagt eraan bij dat men moe wordt van het hele verhaal en zelfs onverschillig. Zo ook het blijven zeuren wanneer het gaat om heel andere auto's en merken. Om nog maar te zwijgen van de reacties van enkele ééncelligen.

Vind je het werkelijk zo belangrijk, en dat is het zeker, dan lijkt me dat iets om rekening mee te houden. To whom it may concern.
Buff
Buff
  • 0
Wie-o-wie weet waar dit ritje plaats vond/herkent die dijkweg? Lijkte me een lekker weggetje om eens te doen (al dan niet metb de motor ;-)
Alfa33
Alfa33
  • 0
Ppep, early adopters komt uit t rijtje van de marketing
- innovators, early adopters, early majority, late majority, laggards.

Spreekt verder voor zich denk ik.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Koop niet blind, uiteraard zie ik zeurders reageren, dezelfde zeurders die in de tijd voor dieselgate altijd met een soort misplaatste superioriteit alle andere automerken afkraakten, omdat ze niet Duits (genoeg) waren, of omdat je er bv niet goed in kon zitten of zo. Maar dat er zeurders actief zijn betekent niet dat elke reactie op de huidige ontwikkeling in de categorie "negatief gezeur" moet worden geplaatst. Dan kan je beter stoppen met hier iets te lezen, c.q. te posten. En boter op mijn hoofd heb vast wel, net als iedereen die een diesel auto rijdt. (Ik rijd al een diesel sinds 1985, particulier) Het gaat er alleen om hoe bedorven die boter is en bij één bepaald merk lijkt daar in ernstige mate sprake van te zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De grootste zeur begint over zeurders.. Jammer dat gezeur bij een ontspannen item als dit.
Jvc
Jvc
  • 0
'Koersen' reageren op rumoeren, dat is typisch! Tesla lijdt daar onder, maar ja, ze kunnen het ook weer naar hun hand zetten. België is één van de 'slechtste leerlingen van de klas' qua uitstoot, dus Nederland compenseert dat goed. Straks gaan ze hier ook zware belastingen heffen en dan gaat Frankrijk er zich niets van aan trekken, en Afrika nog minder. Integendeel ze gaan hele stukken Afrika platbombarderen met bommen die ze gekocht hebben met het geld dat ze hier aan milieubelastingen hebben opgehaald.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ik kijk elke week met plezier naar de achteruitkijk spiegel.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Alfa33

En het 'early adaptors' van Roy? Zijn dat een soort vroege stekkers?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Koop niet blind: U bent zojuist uitgemaakt voor de "grootste zeur" Ik zou het niet pikken als ik U was....
Alfa33
Alfa33
  • 0
Ppep, ja maar die early adaptors passen meestal nog niet zo goed, ze zijn nog niet zo goed aangepast.
Anoniem
Anoniem
  • 2
en hij blijft maar zeuren....
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Alfa33

Dat lijkt me een heldere verklaring. Dank voor het bijschaven van mijn kennis!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Prima video weer. En lekker gereden in Landelijk Noord boven Amsterdam zie ik

Het GT line gezeur snap ik niet, hoeveel V40's zie je niet met R-design met crisismotor?