AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
AC Schnitzer gaat los met M3 cabrio
19
AC Schnitzer timmert lekker aan de weg met de BMW 3-serie. Geen wonder dus dat ook de nieuwe M3 Cabriolet bij hun een behandeling heeft gehad.
Over het vermogen van de ACS3 Sport Cabriolet zijn de tuners kort. Dit blijft namelijk voorlopig ongewijzigd ten opzichte van de standaard M3. Toch zijn ze er zeker van dat extra prestaties bereikt kunnen worden door bijvoorbeeld het onderstel aan te passen. De set-up die AC Schnitzer toepast op de Beier is namelijk uitvoerig getest op het circuit.
Ook hebben ze een koolstofvezeldiffuser onder de kont gehangen en een andere einddemper op de uitlaat geplaatst. Vertragen moet nog beter gaan door de installatie van een 8-potsremmen. Optisch hebben de mannen uit Aachen flink uitgepakt. Zo zijn rondom skirts bevestigd en onder de bumper zit een koolstofvezellip met eventueel aluminium beugels. De powerdome op de motorkap krijgt gezelschap van twee roostertjes. Verder worden de wielkasten gevuld door 20" gesmeed lichtmetaal. Het interieur wordt voorzien van een keur aan AC Schnitzer accenten. Die moeten een racegevoel opwekken. Een carbon-trim en een sportstuur met airbag zijn verkrijgbaar op speciaal verzoek.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Vergelijkende test
Ooit een BMW en een Alfa voor beginners, nu youngtimer: BMW 3-serie Compact vs. Alfa Romeo 145
Achtergrond
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes
Achtergrond
Dankzij een overijverige medewerker en de ruit van een Passat ontstond de eerste BMW 3-serie Touring
Achtergrond
Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland
Nieuws